Notícies
La transformació educativa des de la comunitat: l’EDhack Raval
Des de l’origen de les espècies, l’adversitat i la diversitat han estat el motor del desenvolupament de la vida. Sense adversitat, la diversitat és sobrera: quan tot funciona, no cal canviar res. És quan es plantegen els reptes que hi ha necessitat de fer canvis. Per...
L’escola no és l’instrument meritocràtic ni d’inclusió eficaç que alguns suposen
Pau Marí-Klose és tota una autoritat quan es parla de pobresa infantil. Encara que va començar estudiant als joves, aquest professor de Sociologia de la Universitat de Saragossa ràpidament va passar als més petits. Se li nota la passió i el coneixement en contestar...
La formació del professorat ha de canviar, com ha de canviar el model d’escola
El 2003, en el primer govern tripartit, ja va ocupar aquest despatx, però tan sols dos mesos abans de ser nomenat conseller en cap. Com afronta aquesta nova oportunitat al capdavant del Departament d’Ensenyament? En aquella època vam entrar tots amb una enorme...
El poder de les evidències per generar impacte en el sistema educatiu
Mai abans no s’havia mirat l’escola amb tanta exigència ni s’havia dipositat en els docents tanta responsabilitat. El futur –incert i en canvi permanent– ha generat nivells notables d’ansietat respecte a la percepció de si mestres i professors estan preparant...
“Els alumnes han ensenyat criquet als companys usant el català”
D’on sorgeix aquesta iniciativa? [Jordi Ballart] L’origen va ser la petició de l’AMPA de l’escola Pere Lliscart al Centre de Normalització Lingüística de l’Hospitalet de fer una formació en català amb una activitat relacionada amb l’Índia i Pakistan. Jo coneixia el...
“El mètode Singapur evidencia que les matemàtiques no agraden perquè no sabem explicar-les”
Les matemàtiques són com una pedra a la sabata per a molts estudiants; és un tràngols que molts nens i nenes comencen a patir a la primària i no se’n desfan fins el batxillerat o la universitat. A falta d’una enquesta rigorosa de l’IDESCAT, no és aventurat assegurar...
Rècord de peticions de places públiques de P3 a Barcelona
La demanda d’escoles públiques a la ciutat de Barcelona ha superat per primer cop la dels centres concertats. De les 12.760 sol·licituds de places de P3 presentades aquest curs, 6.442 han estat per a centres públics i 6.318 per a concertats. Per tant, el 50,5% de les...
L’Escola La Maquinista de Barcelona guanya la primera beca Carles Capdevila
L'ARA i la Fundació La Caixa donen 20.000 euros al projecte +Educació d'aquest centre del districte de Sant Andreu "No se m'acut una missió més lloable, difícil i plena de gent preparadíssima que la d'encarrilar la canalla". Aquesta frase de Carles Capdevila, director...
Els docents reclamen que els deixin en pau per “educar en llibertat”
La manifestació, en la que segons la Guàrdia Urbana han participat 500 persones, ha anat des de plaça Universitat fins al Passeig Lluís Companys, sense registrar-se cap incident. A la convocatòria inicial del MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) s’hi han...
Solidaritat garrotxina amb els docents encausats d’El Palau
Un total de 95 docents reunits en l’assemblea de docents de l’institut La Garrotxa d’Olot han aprovat adherir-se a la Declaració Unitària de la Taula d’Emergència Docent. Sota el lema Nosaltres també som docents d’El Palau, van mostrar, així, la seva solidaritat amb...