Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 28 de Març del 2024

La formació continuada i el reciclatge constant del professorat és una de les claus principals per dur la renovació pedagògica a les escoles. Davant les innovacions i els canvis constants del nostre món, ensenyar a aprendre s’ha convertit en una fita per als docents i  els centres educatius, i l’interès perquè cada centre treballi segons la realitat contextual que el defineix és imprescindible per evitar caure en manuals d’instruccions.

«Cal adequar la mirada a les necessitats actuals, perquè els infants i els joves no aprenen de la mateixa manera que fa un segle», assegura Pilar Gargallo, mestra i presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC), que considera vital que es trenqui amb la relació unidireccional entre docents i infants i joves. Per Gargallo, els mestres «s’han d’alliberar de les barreres del passat», deixar de transmetre informació perquè els alumnes l’absorbeixin i convertir-se en acompanyants i orientadors dels processos d’aprenentatge.

Descobriu-ne més fent clic aquí

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies