Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dilluns 21 de Abril del 2025 18:19h.

Mirem les matemàtiques amb uns altres ulls

, , ,

DOCENT: Sebastià Capella Priu

En aquest curs volem descobrir i compartir un seguit de propostes, recursos, idees i activitats que ens ajudin a treballar les matemàtiques de manera motivadora, atractiva i entenedora.

L’objectiu és que les noies i els nois de les nostres aules entenguin realment les matemàtiques, i per aconseguir-ho, els materials manipulatius són imprescindibles. Posarem un èmfasi especial en el càlcul per descomposició, ja que és una estratègia fonamental per comprendre les operacions i desenvolupar un bon càlcul mental.

Entenem els problemes com l’eix vertebrador de les matemàtiques. A les classes cal fomentar un ambient ric en resolució de problemes, que estimuli la reflexió i la cerca de solucions. També abordarem l’estadística, una eina clau per entendre i interpretar el món que ens envolta.

Finalment, destacarem el paper dels jocs com a recurs pedagògic: permeten pensar, raonar, formular problemes, planificar estratègies, verificar resultats i, si cal, refer els passos fets. A més d’afavorir l’assoliment de la competència matemàtica, també contribueixen al desenvolupament de la resta de competències.

 

OBJECTIUS

  • Aprofundir en el coneixement dels sabers fonamentals de les matemàtiques a primària, d’acord amb el currículum actual (competències específiques, sabers, eixos i processos).
  • Explorar estratègies didàctiques basades en la manipulació i l’experimentació, per afavorir la comprensió profunda dels conceptes matemàtics.
  • Desenvolupar eines i recursos per al càlcul per descomposició, fomentant el raonament i la flexibilitat en el pensament numèric.
  • Analitzar i aplicar metodologies per a la resolució de problemes, que promoguin la reflexió, la creativitat i la comunicació matemàtica.
  • Familiaritzar-se amb propostes d’estadística contextualitzades, que afavoreixin l’anàlisi de dades reals i la seva interpretació crítica.
  • Valorar el joc com a eina didàctica per a l’aprenentatge de les matemàtiques, entenent el seu potencial motivador i formatiu.
  • Potenciar una mirada competencial i global de l’ensenyament-aprenentatge matemàtic, connectant els sabers amb la realitat i la vida quotidiana de l’alumnat.
  • Compartir i reflexionar en col·lectiu sobre la pràctica docent, afavorint el desenvolupament professional i la innovació pedagògica.

Es tracta d’un curs virtual de forma asíncrona, no hi haurà classes en directe. El mitjans de comunicació que s’utilitzaran seran: vídeos, material teòric i exercicis pràctics. S’utilitzarà com a plataforma pels exercicis el Moodle.

Persones destinatàries

Docents d’Educació Primària

Avaluació

  • Participació fòrum
  • Activitats pràctiques

 

Requisits de certificació

L’alumnat haurà de realitzar totes les tasques de manera satisfactòria.

 

Inscripció

Skills

Posted on

11 maig, 2022

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies