Formadora: Montse Bragulat
Curs reconegut pel Departament amb el nom REC050065 Introducció a la Llengua de Signes Catalana (LSC)
Es tracta d’un curs 100% asincrònic. La modalitat asincrònica us permetrà avançar el contingut de manera autònoma, és a dir, no requereix connexió diària ni en cap horari establert.
Curs estructurat en quatre mòduls amb una durada total de 30h amb materials visuals, vídeos i fòrums on us podreu organitzar lliurement les activitats proposades segons la vostra disponibilitat i sempre amb el nostre acompanyament.
Formació reconeguda pel Departament d’Educació
Breu descripció de l’activitat
Curs destinat a tot docent que vulgui conèixer i introduir-se en el món de la Llengua de Signes Catalana (LSC) a partir de compartir experiències que podem aplicar a l’aula.
En els centres educatius tenim una comunitat educativa diversa, per tant, també convivim amb alumnat sort que utilitza la LSC per comunicar-se.
Adreçat a docents que vulguin conèixer conceptes bàsics de la LSC sense necessitat de tenir coneixements previs de LSC. Compartiré experiències que fem servir al meu centre educatiu per tal de promocionar l’ús de la LSC a les aules i alhora pot ser un espai per conèixer i compartir altres experiències que s’estiguin utilitzant.
No cal coneixements previs, partirem des de zero.
Es tracta d’una formació 100% online i asíncrona. Es farà a través de la plataforma del Google Classroom.
Objectius
- Introduir aspectes bàsics de la Llengua de Signes Catalana (LSC).
- Compartir experiències docents que permetin fomentar la LSC a les aules.
- Fomentar la comprensió i respecte cap a la comunitat sorda.
Continguts
MÒDUL 1. Introducció a la Llengua de Signes Catalana (LSC)
-
- Introducció a la LSC i tipus de sordesa.
MÒDUL 2. Comprensió i respecte cap a la comunitat sorda.
-
- Aspectes de la comunitat sorda.
- Com comunicar-se amb una persona sorda.
MÒDUL 3. Coneixements bàsics per a la comunicació en LSC.
-
- Alfabet dactilològic.
- Nom propi i signe personal.
- Importància de l’expressió facial i corporal.
- Diàleg bàsic en LSC
- Vocabulari bàsic en LSC.
MÒDUL 4. Experiències docents que permetin fomentar la LSC a les aules.
-
- Eines i recursos per fomentar la LSC a les aules.
- Importància de conscienciar la comunitat educativa cap a la LSC.
- Què podem fer els docents per tal de visibilitzar la LSC a les aules?
Metodologia
- Curs on els continguts, materials de suport i les activitats online estaran en la plataforma Google Classroom.
- Curs amb material visual i audiovisual.
- Activitats pràctiques per fomentar la participació activa i les habilitats comunicatives en LSC.
- La comunicació serà via Classroom i un fòrum.
- En el curs no estan previstes sessions de videoconferències.
Avaluació
Per assolir el curs caldrà tenir una avaluació positiva de les activitats proposades als diferents mòduls i de la participació del fòrum.
Persones destinatàries
El curs va adreçat a:
- Docents d’infantil, primària, secundària, batxillerat i Cicles formatius que vulguin aprendre conceptes bàsics de la LSC i compartir les seves experiències per tal de millorar la tasca educativa.