DESCRIPCIÓ:
Aquest curs online ofereix al docent conèixer la realitat de les aules en relació amb les necessitats que presenta un alumne/a amb dèficit d’atenció i/o hiperactivitat. Es tracta d’un curs pensat per detectar necessitats, per ajudar a l’infant i jove a l’aula aprenent a adaptar les tasques i la metodologia d’aula i conèixer de quina manera el suport i l’avaluació pot ajudar-los a avançar en el seu aprenentatge.
OBJECTIUS:
- Aprendre què és el dèficit d’atenció i la hiperactivitat i com es pot detectar.
- Descobrir estratègies per treballar amb alumnes amb TDA-H.
- Reflexionar sobre com avaluar als alumnes amb TDA-H.
CONTINGUTS:
Mòdul 1: Introducció.
1.1. Què és el dèficit d’atenció amb i sense hiperactivitat. Orígens.
1.2. Com detectar un cas de TDA i de TDAH.
Mòdul 2: Estratègies pràctiques per treballar amb alumnes amb alumnat amb TDA-H i avaluació.
2.1. Eines pràctiques de treball i orientació a l’aula.
2.2. Xarxa de recursos personals per atendre a l’alumnat amb TDA-H.
2.3. L’avaluació amb l’alumnat amb TDA-H.
Mòdul 3: Aspectes de benestar emocional pels alumnes amb dificultats d’aprenentatge.
3.1. La inclusió a l’aula de l’alumne amb TDA-H.
3.2. La importància d’acompanyar als alumnes i a les famílies. Estratègies d’acompanyament.
METODOLOGIA:
Formació asincrònica 100% online amb la plataforma moodle. El treball amb els materials del curs es combinarà amb alguna proposta pràctica i, sobretot, amb l’aprofitament de les interaccions entre professor i alumnes.
DESTINATARIS:
Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària. Mestres, professors i equips directius.