Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Divendres 29 de Març del 2024

En aquest últim any he escoltat diversos professors de diferents llocs parlar alarmats de l’augment dels problemes psicològics i socials que detecten en els seus estudiants d’ESO i Batxillerat i la manca de recursos amb què s’han d’enfrontar-se a situacions límit en la convivència als centres. Agressions entre estudiants, símptomes de depressió i ansietat que afecten negativament al rendiment acadèmic i a les relacions socials, dificultats econòmiques i problemes familiars greus… són els casos esmentats amb més freqüència.

No poso en dubte que el nivell de conflictivitat als centres educatius pugui haver augmentat: seria una conseqüència més que esperable del període de crisi econòmica i cultural que estem vivint. I, davant d’això, l’afirmació que falten recursos és un clam. És evident que tenir un bon equip d’orientació psicològica i psicopedagògica, així com un treballador social o un educador social als centres per atendre aquests casos milloraria la qualitat de vida del professorat i els estudiants.

Llegiu-ne més fent clic aquí

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies