Aquest dimecres, 13 de desembre, a dos quarts d’onze del matí, la Plataforma per la Llengua presentarà els adhesius de reconeixement lingüístic que enganxarà als establiments comercials que han rebut una bona valoració per la seva responsabilitat lingüística a través de l’aplicació CatalApp. Amb aquesta iniciativa, l’ONG del català vol reconèixer i destacar aquells establiments que tenen bones pràctiques amb l’ús de la llengua catalana.
La CatalApp, que es va presentar el mes de març i ja compta amb més de 42.000 descàrrregues, és una innovació per a telèfons mòbils que permet valorar l’atenció oral, escrita i virtuals dels establiments segons l’ús que fan de la llengua catalana i que ha de permetre poder viure 100% en català.
Les dades dels estudis sobre comerç i altres àmbits de concurrència pública demostren que la presència del català encara no ha arribat a uns llindars de normalitat i fa que els consumidors no puguin usar la llengua pròpia quan van a comprar o fan ús d’algun servei. Per això, gràcies a la CatalApp, són els mateixos usuaris els qui podran valorar els establiments en funció de la responsabilitat lingüística i podran decidir on volen gastar els diners seguint els seus criteris propis de qualitat.
Descobriu-ne més fent clic aquí