Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dimecres 30 de Octubre del 2024

Cada vegada s’estén més la idea d’aplicar a les escoles el treball per projectes, una metodologia que es basa a oferir canals als infants perquè pensin per ells mateixos, investiguin, facin hipòtesis, avaluïn encerts i errors i aprenguin a ser crítics. Són projectes basats en el món real o en respostes a reptes quotidians que persegueixen crear una educació interdisciplinària amb un significat, en comptes de lliçons curtes i aïllades com les de l’escola tradicional.

Preguntes com ara “Com pot ser que la Luna, que ha anat a veure els avis a l’Argentina aquest Nadal, s’hagi banyat?”, “Què li passaria a un plat de macarrons si el deixéssim al mig del bosc?” o “Com és que l’aigua apaga el foc?” són algunes de les qüestions que poden sorgir a les aules, explica Toni Monclús, mestre i director de l’Escola Marta Mata de Vilanova del Camí: “Les preguntes són una excusa per observar, pensar, fer hipòtesis, interpretar, construir, representar, explicar, compartir, debatre, argumentar, defensar, decidir, provar, mesurar, calcular…” En definitiva, “partim dels interessos i la realitat amb reptes que cal solucionar”. Una visió de l’educació que veu el nen i la nena “com una persona que sap i pot, que aprèn pensant i fent”.

Llegiu-ne més aquí

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies