Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 13 de Juny del 2024

La indústria és a Madrid i l’explosió del cinema indie sorgeix a Barcelona. Pot ser que aquesta afirmació sigui massa categòrica, però només cal veure els títols dels últims anys per adonar-se de l’efervescència catalana, que es concreta aquestes tres setmanes a la cartellera amb les estrenes de Júlia ist, d’Elena Martín; Estiu 1993, de Carla Simón, i Brava, de Roser Aguilar. Molt d’aquest tsunami prové de l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), i bona part té nom de dona. Aquí tenim Tres dies amb la família i Tots volem el millor per a ella, de Mar Coll; Blog, d’Elena Trapé; La plaga, de Neus Ballús; Nedar i Volar, de Carla Subirana; Mercat de futurs, de Mercedes Álvarez;Requisits per ser una persona normal, de Leticia Dolera; Les amigues d’Àgata, realitzada per quatre codirectores… I aquestes en són només algunes, que han estat precedides per cineastes com Aguilar, Judith Colell o la mateixa Isabel Coixet. En l’apartat indie català també hi entren cineastes masculins, com Sergi Pérez (El camí més llarg per tornar a casa), Isaki Lacuesta (La propera pell,pel·lícula en què per fi es reconeix en els crèdits la tasca d’Isa Camp, la seva parella i cocreadora del seu cinema), Dani de la Orden (Barcelona, nit d’hivern), Carlos Marqués-Marcet (10.000 km), Marc Crehuet (El rei borni)...

Més informació fent clic aquí

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies