Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 30 de Maig del 2024

Els tòpics sobre els estudiants del que tradicionalment s’ha anomenat lletres (ciències socials, arts i humanitats) i ciències (àrees científiques, enginyeries i arquitectura) continuen vigents i es confirmen, si més no, en l’apartat del temps que els alumnes dediquen als estudis. Així ho demostra l’enquesta Via universitària, que la Fundació Jaume Bofill i la Xarxa Vives d’Universitats van fer el 2015 a 20.512 estudiants de dinou universitats dels territoris de parla catalana. L’estudi sobre les característiques dels estudiants universitaris revelava que els de les àrees científiques i d’enginyeria i arquitectura es dediquen amb més intensitat a l’estudi que la resta (més de 40 hores setmanals el 42% dels alumnes), mentre que la majoria dels de les àrees de ciències socials i arts i humanitats se situen en la franja dels que hi dediquen entre 21 i 40 hores. De fet, aquesta àrea de coneixement és l’única en què el percentatge d’alumnes d’intensitat baixa d’estudi (menys de 21 hores) supera el d’intensitat alta (més de 40). Enmig d’aquests grups, hi ha els de ciències de la salut, dels quals, el 38% es dediquen als estudis amb intensitat.

Llegiu-ne més fent clic aquí.

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies