Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dimecres 21 de Febrer del 2024

Actualment les intel·ligències múltiples tenen un gran protagonisme en el món educatiu. A l’aula es tracta sovint la intel·ligència emocional que, segons la definició de Daniel Goleman (1), és “la capacitat de reconèixer els nostres propis sentiments i els dels altres, de motivar-nos i de manejar correctament les nostres relacions”. Dins d’aquesta trobem l’empatia.

Segons un estudi de llarga durada anomenat “Primers passos” desenvolupat a Finlàndia (2), país capdavanter en l’educació, la relació entre el docent i l’alumne pot influir molt més en els resultats acadèmics que d’altres factors com els materials disponibles o la grandària de les aules. Segons Martti Siekkinen, expert en educació de la Universitat de Finlàndia Oriental i coautor de la publicació on apareix el citat estudi, una interacció empàtica per part del docent cap a l’alumne té la capacitat de protegir “la imatge que els nens tenen de si mateixos així com resguardar-los de l’exclusió social dels seus pares”. En resum, l’estudi revela que els mestres empàtics milloren la motivació i les habilitats acadèmiques dels nens, com la lectura, l’escriptura i les habilitats aritmètiques.

Descobriu-ne més aquí

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies