Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dissabte 02 de Març del 2024

Aquest és un tema controvertit. Si alguna proposta escolar ha estat criticada socialment i odiada pels alumnes són les mal anomenades “lectures obligatòries”. Tradicionalment, i de manera força estesa –i permeteu-me que generalitzi atesa la brevetat de l’escrit–, la lectura trimestral obligatòria es plantejava com un únic títol, normalment de narrativa, que havien de llegir tots els alumnes d’una aula i curs.

Però, amb quins objectius? Originàriament, sembla que per proporcionar referents de la tradició literària pròpia o universal, contemporanis o clàssics, del corpus de literatura que podríem anomenar canònic. I què se’n feia, d’aquestes lectures? Normalment es llegien a casa de manera autònoma i se’n demanava un resum, un treball estàndard (punt de vista, personatges, tema, etc.) o bé se’n proposava un examen per controlar que s’havia llegit.

Llegiu-ne més fent clic aquí.

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies