El passat dissabte el hall del Museu Marítim de Barcelona eren tot llums de colors: els focus de diferents tonalitats que donen a les parets de maó un aspecte infantil anaven en concordància amb tots els retoladors, els globus, els fils, les enganxines i els post-it que colonitzaven l’espai. Més de 150 persones hi treballaven, dinàmiques i animades sota la llum i el ritme de grans cronòmetres vermells que marcaven un compte enrere.
El rellotge diu que queda menys d’un minut per acabar la segona etapa de l’Ed Hack del Raval, que ha conglomerat totes aquestes persones per a un únic objectiu: hackejar, desencriptar, els reptes educatius del barri del Raval i trobar solucions concretes. Els assistents no es coneixien de res abans de la jornada, i venen d’àmbits molt diversos: l’educació, la ciència, les arts, o bé són famílies del barri.
Així, els grups, d’entre tres i cinc persones tenen ara menys de 30 segons per acabar de fer un primer prototipat de la solució que han desenvolupat plegats a un dels reptes educatius del Raval: la personalització de l’aprenentatge, combatre l’abandonament escolar, enfortir les famílies com a actors educatius o connectar els actors pedagògics del barri.
El comptador arriba a zero i comença a sonar The Final Countdown del grup de rock Europe, mentre els organitzadors de l’Ed Hack criden una coach a pujar a l’escenari per a fer una sessió conjunta de Mindfulness per a relaxar una mica els participants com la Karin, que s’aixequen a fer un cafè i estirar les cames. Ella forma part d’un dels equips més petits de la hackató: són només tres persones que volen desenvolupar l’EduBus.
Descobriu-ne més aquí