Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 05 de Desembre del 2024

Es pot aprendre a llegir i escriure a través del dibuix? O dit d’una altra manera, és més senzill aprendre a llegir i escriure si paral·lelament s’estimula la imaginació i la creativitat? Roser Ballesteros no només n’està convençuda, sinó que creu que és la manera de solucionar un greu problema del nostre sistema educatiu: el baix nivell de competència escrita de l’alumnat. Ballesteros és mare d’un nen amb dislèxia i a conseqüència d’això l’any 2011 va començar a desenvolupar una nova metodologia d’aprenentatge de la lectoescriptura que va batejar amb el nom de PictoEscriptura. Aquest mètode, que actualment l’utilitzen ja una vintena d’escoles catalanes, li acaba de valdre el premi Ashoka a l’emprenedoria social.

“Els nens neixen sent creatius i sent éssers visuals, però en canvi els obliguem a aprendre a llegir i escriure amb uns mètodes que són molt poc creatius i visuals; mentre a fora tot és multimodal a l’escola tot són metodologies monollenguatge verbal”, explica Ballesteros, per a qui bona part del fracàs escolar de molts alumnes a la secundària es deu a que molts nens acaben l’Educació Primària sense haver assolit el nivell de competència lectoescriptora necessari. “El mètode tradicional ninguneja el potencial emocional i creatiu que té la part del cervell que pensa en imatges. La creativitat és un hàbit que s’ha d’entrenar, i si no es fa es perd”, afegeix.

Llegiu-ne més fent clic aquí

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies