Carlos Magro té anys d’experiència a les esquenes estudiant la relació entre tecnologies i educació, la potencialitat que aquestes eines poden tenir a les aules i com el seu ús canvia la relació entre alumnes i mestres. L’anàlisi de Magro va molt més enllà del simple fet d’introduir noves dinàmiques a les classes com poden ser la gamificació o substituir les pissarres per tauletes. Aquest especialista en innovació educativa, Vicepresident de l’Asociación Educación Abierta i director acadèmic de l’Instituto Europeo di Design (IED España), té clar que, per a que aquesta revolució entri a les aules, cal una reflexió “individual i col·lectiva per part dels docents sobre com la tecnologia modifica aspectes de la nostra vida, per a construir una mirada crítica i desenvolupar millor les competències digitals”.
I sobre aquesta idea, el passat dia 7 d’octubre, Magro va versar la seva intervenció a la jornada Recursos Pedagògics d’Univers Internet, organitzada pel CCCB de Barcelona. Magro explica que aquesta sessió, dedicada a la formació de docents, tenia per objectiu ajudar-los a pensar en allò digital i portar les TIC a les aules “com cal. Quelcom que és difícil per a ells”.
Pot ser que aquesta dificultat es basi en una por i falta de comprensió per part de professors d’edats més avançades que es troben amb el repte de formar nens que ja neixen acostumats a les eines tecnològiques? Cal educar primer els adults?
Descobriu-ne més fent clic aquí.