Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dimarts 23 de Juliol del 2024

Carlos Magro té anys d’experiència a les esquenes estudiant la relació entre tecnologies i educació, la potencialitat que aquestes eines poden tenir a les aules i com el seu ús canvia la relació entre alumnes i mestres. L’anàlisi de Magro va molt més enllà del simple fet d’introduir noves dinàmiques a les classes com poden ser la gamificació o substituir les pissarres per tauletes. Aquest especialista en innovació educativa, Vicepresident de l’Asociación Educación Abierta i director acadèmic de l’Instituto Europeo di Design (IED España), té clar que, per a que aquesta revolució entri a les aules, cal una reflexió “individual i col·lectiva per part dels docents sobre com la tecnologia modifica aspectes de la nostra vida, per a construir una mirada crítica i desenvolupar millor les competències digitals”.

I sobre aquesta idea, el passat dia 7 d’octubre, Magro va versar la seva intervenció a la jornada Recursos Pedagògics d’Univers Internet, organitzada pel CCCB de Barcelona. Magro explica que aquesta sessió, dedicada a la formació de docents, tenia per objectiu ajudar-los a pensar en allò digital i portar les TIC a les aules “com cal. Quelcom que és difícil per a ells”.

Pot ser que aquesta dificultat es basi en una por i falta de comprensió per part de professors d’edats més avançades que es troben amb el repte de formar nens que ja neixen acostumats a les eines tecnològiques? Cal educar primer els adults?

Descobriu-ne més fent clic aquí. 

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies