Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Divendres 23 de Febrer del 2024

La Generalitat va posar en marxa a final del curs passat un protocol per prevenir la radicalització islamista que ha acabat preocupant algunes famílies musulmanes, tal com va explicar El Diari de l’Educació la setmana passada. El que temen és que pugui fomentar l’estigma que ja pateixen infants i joves musulmans fora dels centres escolars. Però més enllà d’aquesta possibilitat, ¿quina és la situació en què es troben a les escoles i instituts els alumnes que professen l’islam o que el tenen com a cultura d’origen? Algunes famílies reivindiquen reptes pendents per assolir la igualtat, tant de tracte com d’oportunitats. Això passa per qüestions que poden sembla anecdòtiques –i que s’han resolt ja en alguns centres– com la manca de menú halal al menjador, però també per aspectes més de fons, com el desconeixement per part del professorat de la cultura d’un bon grapat dels seus alumnes.

Descobriu-ne més fent clic aquí. 

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies