Hi ha escoles públiques a Catalunya que fan pagar a les famílies dels seus alumnes per activitats que es realitzen fora de l’horari escolar però que tenen caràcter pràcticament obligatori. O que pressionen, a través dels nens, perquè els pares abonin quotes de material i d’excursions i sortides escolars, perquè si no es paguen l’alumne queda exclòs. Són escoles, tots ells de titularitat pública (no estem parlant ara de la concertada), que han arribat a demanar a l’ampa -i per tant a les famílies- que els ajudin a finançar activitats que es fan en horari de classe, per exemple en Anglès, o adquirir mobiliari i tecnologia.
Totes les aquí descrites són situacions que han arribat en forma de queixa al Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, i que han estat incloses en un informe, que es lliurarà al Parlament, alertant sobre l’aparició d’una nova modalitat de segregació escolar: la que s’està produint entre escoles públiques per raons econòmiques. Es dóna la circumstància que, en molts casos, els centres educatius amb menys alumnes estrangers o amb menys estudiants beneficiaris de beca de menjador són també escoles que han apostat per “projectes pedagògics singulars”, com el treball per projectes, l’educació viva i activa o l’aprenentatge per espais i tallers.
Llegiu-ne més fent clic aquí.