Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Divendres 19 de Abril del 2024

Hi ha escoles públiques a Catalunya que fan pagar a les famílies dels seus alumnes per activitats que es realitzen fora de l’horari escolar però que tenen caràcter pràcticament obligatori. O que pressionen, a través dels nens, perquè els pares abonin quotes de material i d’excursions i sortides escolars, perquè si no es paguen l’alumne queda exclòs. Són escoles, tots ells de titularitat pública (no estem parlant ara de la concertada), que han arribat a demanar a l’ampa -i per tant a les famílies- que els ajudin a finançar activitats que es fan en horari de classe, per exemple en Anglès, o adquirir mobiliari i tecnologia.

Totes les aquí descrites són situacions que han arribat en forma de queixa al Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, i que han estat incloses en un informe, que es lliurarà al Parlament, alertant sobre l’aparició d’una nova modalitat de segregació escolar: la que s’està produint entre escoles públiques per raons econòmiques. Es dóna la circumstància que, en molts casos, els centres educatius amb menys alumnes estrangers o amb menys estudiants beneficiaris de beca de menjador són també escoles que han apostat per “projectes pedagògics singulars”, com el treball per projectes, l’educació viva i activa o l’aprenentatge per espais i tallers.

Llegiu-ne més fent clic aquí. 

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies