Amb l’aprovació del decret que regula el model d’escola inclusiva, el Govern de Catalunya ha creat un nou marc de convivència per als infants i els joves en edat escolar, i ha donat compliment al dret de tot nen o nena, noi o noia, a créixer juntament amb tots els altres nens o nenes, nois o noies, sense distinció de cap tipus, tampoc física, psíquica o sensorial.
La dimensió d’aquest avenç és enorme i ben pocs països l’han assolit. És feina de tots, però, que aquesta conquesta no quedi en un grapat de bones intencions irrealitzables. Per això cal que, més enllà de la lletra i l’esperit del decret, tots plegats portem a la pràctica les actuacions que ens pertoquin:
- Les famílies han de sol·licitar, sense les restriccions d’ahir, un centre escolar per als fills, sigui quina sigui la seva capacitat o discapacitat.
- Els centres ordinaris han d’admetre sense traves els alumnes discapacitats.
- Els centres d’educació especial han de proveir de serveis i recursos els centres ordinaris.
- Els mestres i professors de l’escola ordinària han d’accedir a una formació de qualitat que els capaciti, encara més, per atendre els alumnes amb necessitats educatives especials.
Descobriu-ne més aquí