El departament d’Ensenyament repartirà durant el primer trimestre del curs vinent, que comença dimarts, kits de robòtica a les divuit escoles de màxima complexitat que hi ha a Lleida, és a dir, aquelles situades en entorns econòmics més desfavorits, amb més alumnes immigrants o amb necessitats educatives especials. L’objectiu, va explicar el delegat d’Ensenyament, Miquel Àngel Cullerés, és promoure la “discriminació positiva de l’alumnat d’aquests centres, als quals l’àmbit tecnològic pot quedar-los més lluny, per compensar-ho i que rebin un estímul extra”.
El currículum dels alumnes no es veurà modificat, sinó que aquests kits s’utilitzaran com a “eines d’aprenentatge” que permeten aprendre conceptes de geometria o matemàtiques, per exemple. Però més enllà del currículum, la iniciativa no pretén que els nens aprenguin continguts nous, sinó “competències executives”, com la concentració, la capacitat d’inferir o la memòria de treball. “La robòtica estimula el pensament computacional, adquireixen habilitats per resoldre problemes oberts, de forma més creativa, perquè s’han acostumat a pensar d’aquesta manera”, va assenyalar Joan Jordi Vitores, tècnic responsable del projecte.
Descobriu-ne més aquí