Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Divendres 26 de Abril del 2024

El departament d’Ensenyament repartirà durant el primer trimestre del curs vinent, que comença dimarts, kits de robòtica a les divuit escoles de màxima complexitat que hi ha a Lleida, és a dir, aquelles situades en entorns econòmics més desfavorits, amb més alumnes immigrants o amb necessitats educatives especials. L’objectiu, va explicar el delegat d’Ensenyament, Miquel Àngel Cullerés, és promoure la “discriminació positiva de l’alumnat d’aquests centres, als quals l’àmbit tecnològic pot quedar-los més lluny, per compensar-ho i que rebin un estímul extra”.

El currículum dels alumnes no es veurà modificat, sinó que aquests kits s’utilitzaran com a “eines d’aprenentatge” que permeten aprendre conceptes de geometria o matemàtiques, per exemple. Però més enllà del currículum, la iniciativa no pretén que els nens aprenguin continguts nous, sinó “competències executives”, com la concentració, la capacitat d’inferir o la memòria de treball. “La robòtica estimula el pensament computacional, adquireixen habilitats per resoldre problemes oberts, de forma més creativa, perquè s’han acostumat a pensar d’aquesta manera”, va assenyalar Joan Jordi Vitores, tècnic responsable del projecte.

Descobriu-ne més aquí

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies