Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 28 de Març del 2024

D’un temps ençà, al nostre país ha emergit amb un ímpetu renovat l’aposta per una escola que, en els continguts i en les formes, s’obri a aprenentatges més enllà del currículum acadèmic ‘clàssic’ i faci de l’alumne el seu principal punt d’ancoratge. En aquest marc, torna a parlar-se de la rellevància de les anomenades habilitats socials, emocionals i metacognitives. Reconèixer i gestionar les pròpies emocions, pensaments i comportaments, saber posar-se en la pell dels altres (empatia) i establir relacions positives amb altres persones i grups, raonar críticament, prendre decisions de forma autònoma i responsable, o regular el propi procés d’aprenentatge (aprendre a aprendre), es reivindiquen de nou com a competències bàsiques i de gran transcendència per al desenvolupament personal i social dels infants i els joves del segle XXI.

Si voleu llegir-ne més, cliqueu aqui. 

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies