Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Divendres 21 de Juny del 2024

La crisi del model tradicional d’organització i finançament dels estats de benestar i de les polítiques públiques que els caracteritzaven està suposant una renovada pressió sobre el govern i la gestió d’aquestes polítiques. Sobretot les que més percentatge de la despesa pública suposen: sanitat i educació.

En educació el que observem és una tendència per part dels organismes internacionals i dels governs de molts països a modificar els continguts, augmentant els aspectes vinculats a relacionar excel·lència amb competitivitat i esforç individual. Però també pressions sobre els formats de gestió, reforçant les capacitats managerials dels equips de direcció, insistint en l’eficiència i en l’anàlisi d’impactes, buscant situar la comparació i les classificacions entre centres com a palanques de canvi i de pressió sobre el personal acadèmic. Es vol generalitzar una visió del que és públic com un espai burocratitzat, rígid, homogeneïtzador, incapaç de canviar, ofegat per reglaments i cotilles sindicals. Davant d’això es planteja la flexibilitat, adaptabilitat i capacitat de personalització de nous tipus d’escola.

Llegiu-ne més fent clic aquí.

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies