Aquest final de curs els alumnes catalans de primària ja no s’enduran les notes a casa. Per primera vegada, els infants seran avaluats per competències, és a dir, no amb criteris “qualificatius” sinó amb criteris “formatius”, de manera que en cadascun dels àmbits, els nens assoliran un rendiment excel·lent, notable, satisfactori o bé obtindran un no-assoliment de l’assignatura. El canvi de model, que va aprovar ahir el govern en consell executiu, es basa en les competències bàsiques fixades al currículum i deriva de l’ordre d’avaluació de l’educació primària aprovada el 2016.
“Treballar per competències bàsiques vol dir que hem d’habilitar que els nostres alumnes no només tinguin els coneixements sinó les destreses i habilitats per resoldre les situacions amb què es trobin, és a dir, no només coneixements teòrics sinó coneixements pràctics en diversos entorns”, va explicar la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz. En aquesta línia, Ruiz va dir que l’avaluació “ha de servir per millorar i saber en quin moment de l’aprenentatge es troben els alumnes i perquè ells mateixos aprenguin dels seus errors”. El “canvi profund” que suposa aquest nou model d’aprenentatge competencial “respon a l’aposta que fa Europa i que Catalunya assumeix com a pròpia”, va dir la consellera. A banda de les assignatures consolidades de fa anys (llengües, matemàtiques, naturals, socials, educació física, llengua estrangera, etc…), els alumnes a final de cicle, 2n, 4t i 6è d’educació primària també s’avaluaran en els àmbits d’aprendre a aprendre; autonomia, iniciativa personal i emprenedoria; i digital.
Descobriu-ne més aquí.