Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 05 de Desembre del 2024

En un dels passadissos del centre destaca un cridaner “Racó de la lectura i del joc” ben assortit de llibres. Carme Carbonell té molt clar quina és la mare de totes les competències. “La lectura i l’expressió oral, entendre el que llegeixen, és una prioritat. Invertim moltes energies en això des deP3 (el primer curs d’Educació Infantil), aportant estratègies d’immersió que garanteixin la comprensió i expressió dels relats quotidians”.

Els diferents projectes que es treballen -l’univers, els gelats…- en el cicle inicial estan dirigits pels docents i disposen d’una base de dades i d’una web informativa perquè vagin habituant-se a fer-se preguntes, fer consultes i a començar a escriure frases senzilles i breus en llengua catalana. “Ens trobem en una situació que podríem considerar anòmala: tenim el català com a llengua de comunicació i aprenentatge i també com a llengua vehicular per al domini de la segona llengua -el castellà, a més de l’anglès-, però el nostre alumnat es mostra reticent a l’oralitat, tot i tenir una bona comprensió de les seqüències orals a l’aula. Cal donar nous impulsos didàctics per adquirir el domini de les dues llengües, al final de l’escolaritat obligatòria, en igualtat d’oportunitats”.

Llegiu-ne més fent clic aquí.

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies