En un dels passadissos del centre destaca un cridaner “Racó de la lectura i del joc” ben assortit de llibres. Carme Carbonell té molt clar quina és la mare de totes les competències. “La lectura i l’expressió oral, entendre el que llegeixen, és una prioritat. Invertim moltes energies en això des deP3 (el primer curs d’Educació Infantil), aportant estratègies d’immersió que garanteixin la comprensió i expressió dels relats quotidians”.
Els diferents projectes que es treballen -l’univers, els gelats…- en el cicle inicial estan dirigits pels docents i disposen d’una base de dades i d’una web informativa perquè vagin habituant-se a fer-se preguntes, fer consultes i a començar a escriure frases senzilles i breus en llengua catalana. “Ens trobem en una situació que podríem considerar anòmala: tenim el català com a llengua de comunicació i aprenentatge i també com a llengua vehicular per al domini de la segona llengua -el castellà, a més de l’anglès-, però el nostre alumnat es mostra reticent a l’oralitat, tot i tenir una bona comprensió de les seqüències orals a l’aula. Cal donar nous impulsos didàctics per adquirir el domini de les dues llengües, al final de l’escolaritat obligatòria, en igualtat d’oportunitats”.
Llegiu-ne més fent clic aquí.