Dilluns 29 es va presentar al CCCB l’aliança Educació360, un projecte que pretén igualar el reconeixement i l’accés dels aprenentatges de fora i de dins de les aules. Aquesta iniciativa neix de la idea que els temps lectius i no lectius són igual d’importants per a l’aprenentatge i la trajectòria vital dels infants i que, per tant, s’han de posar en comú diversos actors per a poder realitzar iniciatives educatives en xarxa. I és que, “si preguntes sobre les experiències vitals en el seu itinerari formatiu, segurament molta gent posarà en relleu l’utilitat extreta de vivències que s’han donat fora del sistema reglat”.
Aquesta és l’opinió de Carles Barba, membre de la Fundació Jaume Bofill i director de l’aliança Educació360, qui es lamenta que, malgrat això, “el sistema educatiu només s’enfoca en l’escola, l’aula, el currículum i els mestres i resta importància a tot allò que succeeix fora”. Per tant, des de la Fundació Jaume Bofill, la Diputació de Barcelona i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, impulsen el projecte que pretén “fer un canvi profund en l’educació, obrint la mirada, fent una panoràmica de 360 graus”.
Recentment són moltes les iniciatives de renovació educativa que intenten integrar la formació artística o les filosofies d’educació en el lleure en el model educatiu reglat. Què aportarà Educació360 per intentar englobar totes aquestes propostes?
Llegiu-ne més fent clic aquí