L’avaluació dels programes educatius -com una forma de millorar la seva qualitat- és un dels temes que genera més debat en el marc de la comunitat educativa. Però, a què ens referim quan parlem d’educació “basada en evidències”? Fonamentalment al fet que, a l’hora d’escollir entre diverses estratègies educatives, és aconsellable decantar-se per la millor recolzada per la recerca.
Conscient de la vocació transformadora de la major part de mestres i professors –així com de l’esforç que suposa impulsar programes generadors de canvi a les aules–, EduCaixa ha decidit dirigir el seu treball en aquesta direcció i emfasitzar en la labor transformadora mitjançant la construcció d’evidències.
Per això ha situat en l’eix de la seva intervenció l’avaluació de programes educatius, entenent l’avaluació no com a mecanisme de control sinó com a base imprescindible d’impuls de pràctiques educatives transformadores. És a dir, no es tracta de mesurar si l’alumne aconsegueix determinats objectius, sinó d’esbrinar si les mesures educatives que s’han aplicat serveixen per aconseguir els objectius marcats.
Llegiu-ne més fent clic aquí