Mares, pares, mestres, pedagogs, pensadors… Tothom hi diu la seva sobre el sistema educatiu. Què s’ha d’aprendre, com, quan o per què. Però, què en pensen els estudiants de primària i secundària? Donem veu als grans protagonistes del món educatiu, alumnes d’escoles innovadores públiques i concertades, grans i petites, que ens diuen què els sembla la manera com aprenen.
La Blau (15) sabia que a l’Institut Joan Oró de Lleida treballaria per projectes i que part de les classes serien en anglès. Admet que al principi tenia una mica de por, creia que no seria capaç d’aconseguir-ho, patia per si ho entendria prou i pel fet de treballar en grup, però s’hi ha adaptat ràpid: “Ha sigut fàcil aprendre a treballar junts, ens repartim la feina, compartim el que hem entès. Tots hem evolucionat, hem crescut com a grup i individualment. Treballar per projectes cohesiona i alhora guanyes confiança, et vals per tu mateixa; aprens a acceptar les opinions dels altres i contrastes el que pensa cadascú, entens que hi pot haver més d’una idea vàlida”.
Llegiu-ne més fent clic aquí