El model educatiu s’han convertit en els últims mesos en un dels focus d’atacs per part de l’Estat espanyol. Les mestres i la resta de docents han vist com se les acusava d’adoctrinar als alumnes pel fet d’obrir determinats debats durant l’horari lectiu. Fins i tot s’ha qüestionat el model d’èxit de la immersió lingüística. I tot, en el marc de l’aplicació de l’article 155 de la Constitució espanyola per part del govern de Mariano Rajoy. Analitzem la situació actual amb Ramon Font, portaveu d’USTEC-STEs, sindicat majoritari en l’àmbit de l’ensenyament. Recentment, Font ha estat denunciat per l’associació Hablemos Español per dir que el professorat “no donarà classes en castellà” i “no es renunciarà a parlar de política als centres educatius”. L’acusen d’incitació a la sedició i delicte d’odi.
La pedagoga Rosa Sensat deia: “No ens preocupem ni per les lliçons ni pels llibres. La primera cosa és aprendre a viure”. Veient context actual, l’escola catalana està amb condicions de complir aquesta màxima?
És un objectiu. Per a nosaltres el més important a la vida són les relacions personals. Si aquestes relacions no es cuiden serem uns desgraciats, per això abans que formar a través de la instrucció, el que intentem és que els infants siguin feliços.
Llegiu-ne més des del següent enllaç