Els contes són una eina educativa fonamental. Des dels primers anys ens expliquen històries i aventures que ens transmeten valors educatius i ens socialitzen. No només fan gaudir els infants amb històries, personatges i diferents situacions que captiven el seu imaginari i que són una font de creació, inspiració i imaginació, sinó que també els ofereixen models a seguir.
Precisament en els contes s’observen models sexistes emmarcats en situacions de desigualtat entre personatges femenins i masculins. És per això que ens plantegem la necessitat de fer-ne una tria molt acurada a l’hora d’oferir-los als nens i nenes, ja sigui com a mestres en l’àmbit educatiu a través de les biblioteques escolars, biblioteca d’aula, aula de reforç, bibliopati; o com mares, pares, avis i àvies en l’àmbit de la família.
Des del primer moment que els infants arriben a l’escola i durant la seva escolaritat ens afanyem a posar a les seves mans tota mena de llibres: àlbums il·lustrats, contes, poemaris, receptaris… Som conscients que hi trobaran la representació del món que els envolta perquè els llibres per infants mantenen els estereotips de gènere: el rol de l’home amb els seus valors com a ésser actiu i aventurer i el que s’assigna a la dona sovint més amable, servicial i relegada a un paper secundari.
Descobriu-ne més aquí