Garantir l’accés a l’educació, generar projectes educatius que impliquin tots els actors i, sobretot conèixer els qui estan implicats en el procés d’aprenentatge com a garantia d’una educació transversal i participativa. Aquestes són alguna de les claus que Jordi Collet ressalta en una entrevista que realitzem just acabat el XXVIIè Fòrum Local d’Educació en el que el sociòleg ha moderat dues de les tres taules rodones en les que es van atacar els reptes per a una educació a temps complert i la importància del territori en aquest model educatiu que reclama aliances.
En la primera de les taules heu plantejat els sis reptes que cal superar per a assolir una educació a temps complert. Quins són?
També tenim un repte de transversalitat interna, i és que molta gent no es considera educadora: els professors d’educació física, els de serveis socials o la gent de cultura, que no se la mira des del punt de vista educatiu. El tercer repte ens remet a la participació i l’apoderament. Fem polítiques per la gent, però no amb la gent: quan obrim espais participatius, en realitat estem obrint espais consultius. Demanem a la gent que vingui, els expliquem com ha anat tot plegat, potser els demanem l’opinió i després ens n’oblidem.
Llegiu-ne més aquí