“Als alumnes els interessa molt la qüestió política”, explica Victòria Carrió. A les seves classes de Ciències Socials se’n parla, de política, però no perquè ella en tingui més o menys ganes, sinó perquè acostuma a plantejar la classe a partir de les preguntes del seu alumnat. I els nois i noies pregunten, més encara quan els temes d’història que tracten tenen una connexió sovint evident amb l’actualitat a Catalunya o arreu del món. Al llarg de l’entrevista, aquesta professora de l’institut Marta Estrada de Granollers explica com el context polític influeix en les seves classes i aprofundeix també en com s’ensenya i s’aprèn la història en ple segle XXI.
En quina part del temari us trobeu aquests dies a l’institut?
Ara a Tercer estem estudiant una part petita d’Història Moderna. Avui hem treballat la Inquisició, tot i que la forma de fer-ho potser és diferent de la que estem acostumats tradicionalment. Al nostre centre no utilitzem llibres de text en la matèria de Ciències Socials. La proposta per a Tercer és crear un còmic històric com a treball final d’una tasca de recerca històrica i els alumnes s’han de documentar en grups cooperatius. Jo els proposo temes generals, com per exemple la Monarquia Hispànica, i ells fan una recerca que després han de verificar a classe com a base pel còmic.
És complicat parlar d’història en el curs que estem vivint?
Potser és una mica més difícil. El procés independentista fa anys que existeix, i els alumnes igualment fa anys que pregunten, ja sigui a l’assignatura d’història o a la de valors ètics i ciutadania. Ha estat constant i ara encara més, és clar.
Llegiu-ne més fent clic aquí