La formació continuada i el reciclatge constant del professorat és una de les claus principals per dur la renovació pedagògica a les escoles. Davant les innovacions i els canvis constants del nostre món, ensenyar a aprendre s’ha convertit en una fita per als docents i els centres educatius, i l’interès perquè cada centre treballi segons la realitat contextual que el defineix és imprescindible per evitar caure en manuals d’instruccions.
«Cal adequar la mirada a les necessitats actuals, perquè els infants i els joves no aprenen de la mateixa manera que fa un segle», assegura Pilar Gargallo, mestra i presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC), que considera vital que es trenqui amb la relació unidireccional entre docents i infants i joves. Per Gargallo, els mestres «s’han d’alliberar de les barreres del passat», deixar de transmetre informació perquè els alumnes l’absorbeixin i convertir-se en acompanyants i orientadors dels processos d’aprenentatge.
Descobriu-ne més fent clic aquí