És bona notícia que l´educació aparegui a la televisió pública catalana en una sèrie de ficció i s´aconsegueixin rècords d´audiència. Parlo deMerlí, aquesta producció pròpia que TV3 s´ha encarregat de convertir en el «fenomen Merlí» amb un ressò mediàtic que ha culminat la segona temporada amb el programa La nit de Merlí i amb els protagonistes presentant les campanades de Cap d´Any.
Ha estat un encert recrear en la ficció el món educatiu i els adolescents de casa nostra, i cal reconèixer la pretensió social del projecte. Tanmateix, el rebombori que ha provocat, tant per les crítiques com pels entusiasmes, demostra que el tema de l´educació i formació per a la vida dels joves, així com el paper que hi té la comunitat educativa, interessa i preocupa molt, entre altres coses, perquè no el tenim resolt. En aquest sentit, possiblement no s´ha situat la ficció a la franja de l´ensenyament obligatori –a les aules d´ESO, per exemple– perquè la complexitat i duresa de la seva problemàtica, la que defineix amb més exactitud la realitat educativa i social del país, difícilment permetria maquillatges o amabilitats als guionistes.
Llegeix-ne més fent clic aquí.