Professora: Laura Ferret
Presentació
Teniu ganes de fer activitats noves? Voleu recuperar aquella il·lusió per compartir? Observar aquells ulls expectants de l’alumnat?
Doncs aquí ens trobem, amb l’anhel de compartir tot això!
El context actual ens obre noves oportunitats per treballar el contingut de forma més atractiva i pròxima a l’interès de l’alumnat (flip, ús del mòbil, classes de 2h, relaxació…).
Els materials que us presentaré a continuació els he escollit perquè m’han donat bons fruits, i tot i que van destinats a qualsevol grup d’alumnes, la meva pràctica es basa en el feed-back que rebo dels alumnes de Batxillerat. Però s’entén que quan un recurs ens agrada, tant se val a qui va destinat.
Objectius
– Oferir recursos pedagògics al professorat per dur a l’aula.
– Reflexionar sobre la tasca pedagògica.
– Compartir recursos propis.
Continguts
1. Coneixement de noves aplicacions informàtiques per a les Flipped Classroom: el Flip i l’InShot com a eines educatives i pedagògiques.
2. La relaxació com una eina tripedagògica: parèntesis, visualització o vivència curricular.
3. “La regleta del temari”: recurs pràctic i manual per a resumir el temari de manera visual.
4. El Kahoot: una eina interactiva i motivadora per repassar el contingut, amb podi final.
5. Creació d’un espai d’intercanvi i de creativitat compartida.
6. Mostra d’activitats pràctiques i innovadores per treballar el currículum.
Metodologia
Caldrà descarregar al mòbil, o al portàtil les apps Flip, que serà la plataforma de treball i InShot per editar els videos.
Les activitats són asincròniques. Estaran penjades a la plataforma amb una breu descripció i alguns exemples. Es disposarà d’un temps concret per a resoldre-les.
El retorn serà un vídeo, on s’explicarà la feina feta i es valorarà també el grau d’implicació.
Es treballaran 5 recursos: la plataforma Flip, recursos digitals com l’Inshot i el Kahoot, la regleta un recurs en format paper, i un altre en format àudio, la relaxació.