Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 30 de Maig del 2024

Eines i recursos per treballar i integrar l’educació emocional dins l’aula

, , , , , ,
Eines i recursos per treballar i integrar l'educació emocional dins l'aula

Docents: Mireia Roca i Sígrid Fadrique

Curs de 30h reconegudes pel Departament d’Ensenyament, i sense videoconferències que et permet  treballar al teu ritme i organitzanr la feina com  a tu et vagi millor.

DESCRIPCIÓ:

Amb aquesta proposta introductòria al món de l’educació emocional, pretenem donar una visió integradora del què són les emocions i com treballar-les dins del context de l’aula. El desenvolupament emocional implica un procés pel qual el nen@ construeix la seva identitat, la seva autoestima, així com la seguretat i la confiança tant en sí mateix@ com del món que l’envolta. Tot això, ho aconsegueix a través de les múltiples interaccions que estableix amb el seu entorn (parells i referents). És des d’aquí que pot arribar a distingir les emocions: Identificar-les, manejar-les, expressar-les i gestionar-les.

Partint d’aquesta premissa, ens endinsarem en la comprensió de què és l’educació emocional i com dur-la a la pràctica de la mà de la Gestalt. Parlarem de les etiquetes i de les principals psicopatologies que trobem dins l’aula, sempre tenint present que som docents i no psicòlegs, però sense obviar que si tenim els coneixements, podem fer un treball preventiu per tal de detectar i ajudar aquells infants que ho necessiten. Per últim, dedicarem un espai per tal d’oferir dinàmiques, eines, jocs i un bon ventall de recursos per poder aplicar tot el que treballarem en els diferents mòduls a nivell pràctic dins l’aula i tenint en compte les diferents assignatures del currículum escolar.

OBJECTIUS:

– Entendre què és l’educació emocional i cóm podem treballar-la a l’escola.

– Conèixer la Gestalt i la seva mirada vers les emocions i cóm gestionar-les.

– Aprendre a detectar les principals psicopatologies de l’estat d’ànim que están més presents dins la població infantil.

– Adquirir eines, dinàmiques i recursos per guiar, treballar i acompañar les emocions dels alumnes dins l’aula.

CONTINGUTS:

TEMA 1: QUÈ ÉS L’EDUCACIÓ EMOCIONAL I CÓM PODEM INTRODUIR-LA DINS L’AULA

TEMA 2: LA IMPORTÀNCIA DE L’AUTOCONEIXEMENT COM A PROFESSOR@

TEMA 3: LA GESTALT: Una mirada vers les emocions i com gestionar-les

TEMA 4: PARAULES QUE OFEGUEN: Les etiquetes i l’efecte Pigmalió

TEMA 5: ELS PRINCIPALS TRASTORNS QUE ENS PODEM TROBAR DINS L’AULA: Com detectar-los i de quina manera podem intervenir.

TEMA 6: ACOMPANYAMENT EMOCIONAL DINS L’AULA: Eines, dinàmiques i recursos

AVALUACIÓ:

– Presentació, dins del termini establert, de les activitats avaluables de cada BLOC

– Participació activa als Fòrums del Curs

– Elaborar una proposta en Grup (Joc/Dinàmica…) d’un Programa per introduir a les aules i poder treballar algun dels continguts treballats durant el curs.

DESTINATARIS:

Docents d’Educació Infantil i Primària. Docents d’educació especial.

 

Inscripció

Skills

Posted on

14 maig, 2022

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies