Ponent Joaquim Fonoll –
Dia 16 de maig 2022 a les 17:30h
Lloc CRP del Baix Penedès – El Vendrell
Inscripció prèvia i gratuïta
https://ja.cat/matesmani
Les metodologies globalitzades són propostes per organitzar les activitats de l’aula manera que s’apropin a la vida quotidiana i als interessos dels nois i noies. Són una alternativa a la forma tradicional d’organitzar les classes on les assignatures s’estructuren segons la lògica acadèmica dels coneixements, reduint el seu interès a l’àmbit escolar.
L’enfoc globalitzat ens acosta a la vida real on les situacions no estan separats per nivells ni assignatures i per resoldre els conflictes cal aplicar habilitats i coneixements d’àmbits diversos.
És la situació qui dona sentit a l’activitat i no una lògica acadèmica. L’objectiu és que l’alumnat es trobi implicat amb el que passa dins l’aula. Que els aprenentatges siguin més significatius per aconseguir així l’interès, la participació i el compromís de l’alumnat amb l’aprenentatge.
És bo tenir un coneixement precís d’aquestes metodologies, per emprar-les de forma específica quan ho creiem convenient.
No és el mateix el treball per projectes, les capses d’aprenentatge, els centres d’interès o la gamificació per exemple. Cada una d’aquestes metodologies té unes característiques pròpies, posa l’accent en diferents habilitats i competències i requereix intervencions específiques per part del professorat
En aquesta xerrada revisarem, amb una mirada crítica, la pràctica d’aquestes metodologies buscant de trobar respostes a algunes preguntes essencials