Els contes són una eina educativa fonamental. Des dels primers anys ens expliquen històries i aventures que ens transmeten valors educatius i ens socialitzen. No només fan gaudir els infants amb històries, personatges i diferents situacions que captiven el seu imaginari i que són una font de creació, inspiració i imaginació, sinó que també els ofereixen models a seguir.

Precisament en els contes s’observen models sexistes emmarcats en situacions de desigualtat entre personatges femenins i masculins. És per això que ens plantegem la necessitat de fer-ne una tria molt acurada a l’hora d’oferir-los als nens i nenes, ja sigui com a mestres en l’àmbit educatiu a través de les biblioteques escolars, biblioteca d’aula, aula de reforç, bibliopati; o com mares, pares, avis i àvies en l’àmbit de la família.

Des del primer moment que els infants arriben a l’escola i durant la seva escolaritat ens afanyem a posar a les seves mans tota mena de llibres: àlbums il·lustrats, contes, poemaris, receptaris… Som conscients que hi trobaran la representació del món que els envolta perquè els llibres per infants mantenen els estereotips de gènere: el rol de l’home amb els seus valors com a ésser actiu i aventurer i el que s’assigna a la dona sovint més amable, servicial i relegada a un paper secundari.

Descobriu-ne més aquí

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies