Memòria d’activitats
Escola d’Estiu
Introducció
Aquesta nova edició repeteix el format de cursos al juliol i a l’agost que es va començar l’any passat.Dates de realització: Juliol: 1-15. Agost: 15-30
Enguany i ha hagut un augment significatiu de les inscripcions que han cobert prop d’un 90% del total de l’oferta.
Més del 80% dels inscrits han superat els cursos, fet que es considera molt bo tenint en compte que són cursos no presencials, exigits en un termini curt de temps i amb exercicis o projectes a elaborar durant aquells dies.
Planificació dels cursos
En línies generals, destaquem l’interès dels alumnes/docents pel format digital, ja que no tots, han tingut ocasió d’aprofundir-hi durant la seva etapa acadèmica i professional. Ells mateixos es lamenten que solen veure’s superats pels deixebles.
És per això que ACTE ha creat cursos de diferents nivells de coneixement digital.
- Per a principiants: iniciar-se en la confecció de blogs, l’aproximació al llenguatge audiovisual o la creació d’una biblioteca digital pròpia, entre d’altres.
- A nivell superior, es proposen programes com ara creació i aplicació d’App, aprofundiment d’eines Google, treballs per projectes o domini de programes específics, com per exemple l’Scracht.
Vista la demanda social, enguany hem ampliat el camp docent habitual oferint cursos que tracten aspectes socio-tecnològics, com són l’ús de xarxes socials com a instrument pedagògic o l’ús de les tecnologies per a reforçar el procés d’aprenentatge.
Molts d’aquests cursos han estat acreditats en els perfils professionals.
Valoració global. Conclusions
Tal com va quedar reflectit en l’apartat d’enquestes, l’alumnat ha valorat positivament l’atenció i resposta rebudes per part del professorat. Alhora, el professorat també ha valorat l’interès, la participació i actitud de l’alumnat. Aquest aspecte avala l’alt percentatge de certificacions obtingudes.
Pel fet que molts alumnes compaginen la nostra proposta amb altres escoles d’estiu, en alguns casos no s’han incorporat a la nostra formació fins a la segona setmana de curs, és a dir, un cop finalitzades les formacions presencials.
Cal destacar que Drive, Whatsapp i correu electrònic serveixen d’espais de comunicació compartits. Faciliten la resolució de dubtes i ajuden a la integració del nous professors/es.
Activitats d’hivern curs 2019-2020
Aquest programa trimestral d’activitats, conformat per conferències, tallers i grups de treball sempre en format online, vol proporcionar recursos tècnics i psicològics en el marc de les competències digitals docents.
Les activitats de primavera es corresponen amb el període més estricte del passat confinament, en resposta a la demanda de formació digital per part de la comunitat docent.
La temàtica han estat relacionada amb tecnologia, programes i recursos digitals, així com tallers vinculats a la gestió d’emocions, coneixement de les xarxes socials, prevenció del bullying i canalització del conflicte en temps de confinament.
Activitats de tardor
- Presentació de la maleta pedagògica: Càmera 360° de realitat virtual a secundària, Jesús Arbués, 3/10
- Taller: Mindfulness per a docents, nens i adolescents, Mónica Moles, 24/10
- Conferència: Sobre jocs i emocions, Mireia Roca i Sigrid Fadrique, 7/11
- Taller: Bullying, què és i què no és. Com identificar la violència epistèmica a les aules, Helena Batlle, 28/11.
Activitats d’hivern
- Grup de treball MicroBit, coordinat per Quim Fonoll, 18/2 – 10 i 24/3 – 21/4.
Activitats de primavera confinament COVID
- Com gestionar les xarxes socials com a professors i pares, Helena Batlle, 11/3
- Emocions i necessitats en temps de confinament, Sigrid Fadrique, 24/3
- Webinar pràctic de Mindfulness per al teu dia a dia, 25-3
- Taller d’iniciació a l’Scratch, Joaquim Fonoll, 26/03
- Entrevista a Ale Bausà, Una forma d’entendre i interpretar el món, 28/03
- Explica’m un conte: El xumet de la Nina, Mireia Roca, 30/3
- Taller de Google Forms, Joaquim Fonoll, 31/03
- Taller de robòtica, Rocío Lara, 31/3
- Taller de Scratch, fem un joc, Joaquim Fonoll, 1/04
- Eines de Google I, Helena Batlle, 2/4
- Eines de Google I, Helena Batlle, 3/4
- Eines de Google II, Helena Batlle, 3/4
- Taller de Mindfulness pràctic per a fer front a la Covid-19, Mònica Moles, 04/04
- Taller de Google Classroom, Anna Vera, 06/04
- Presentació del llibre: Assaig de didàctica: De l’error al coneixement, l’aprenentatge, de les idees als projectes (STEAM), a càrrec de l’autor, Jordi Achón, 07/04
- Taller: Aprendre a llegir i escriure amb eines del s. XXI, Joaquim Fonoll, 08/04
- Taller: Aproximació pràctica a la gamificació, Nerea Montaño, 09/04
- Taller: Robòtica II, Rocío Lara, 14/4
- Taller: Jocs matemàtics amb materials que tenim per casa, S. Capella, 15/4
- Taller: Google Classroom II, Anna Vera,15/04
- Taller de YouTube, Helena Batlle, 16/4
- Com fer un blog per a acompanyar els processos, Nerea Montaño, 17/04
- Entrevista: El conflicte en dies de confinament, Sigrid Fadrique, 18/4
- Millorem l’expressió escrita amb eines digitals,Quim Fonoll, 20/4
- Tertúlia Resolució de conflictes, Sigrid Fadrique, 21/4
- Taller: Eines per elaborar rúbriques, Nerea Montaño, 22/04
- Taller: Com enregistrar vídeos didàctics, Helena Batlle, 23/4
- Col·loqui: De l’error al coneixement: L’aprenentatge, Jordi Achón, 24/04
- Taller: Més jocs matemàtics amb material que tenim per casa, S. Capella, 27/04
- Taller: Atenció a la diversitat en temps de confinament educatiu, Q. Fonoll, 29/04
- Entrevista a Marina Núñez: El model educatiu alemany, 06/05
- Taller: Itineraris virtuals a l’aula, Albert Ferrés, 08/05
- Taller: Scratch: Jocs, micro i webcam, Quim Fonoll, 13/05
- Taller: Google Sites, Anna Vera, 15/05
- Aprendre en confinament: Els nens i nenes també opinen, Mireia Roca, taula rodona amb Carme Cevit, Joaquim Fonoll, Pilar Gargallo i Xavier Ruiz, 21/05.
d) Metodologia
Els tallers de tardor i hivern van ser presencials. Els de primavera, en format online. Conferències, entrevistes i tallers es fan entre setmana i les activitats online van quedar de manera permanent a les diferents xarxes socials d’Acte. Algunes fetes a Instagram, a YouTube i altres a través de Zoom..
Memòria econòmica
Ingressos | 69.706,00 € |
Subvencions | 36.556,00 € |
Quotes socis | 31.650,00 € |
Serveis | 1.500,00 € |
Despeses | 64.402,54 € |
Docència i organització | 38.135,50 € |
Material dels cursos | 12.369,00 € |
Divulgació | 915,60 € |
Serveis Web | 1.562,45 € |
Activitats hivern | 4.460,00 € |
Impostos | 6.000,00 € |
Aministració | 714,11 € |
Assegurança | 245,88 € |
Saldo | 5303,46 |