- Ponents : José Luis Rodriguez Iglesias, Joaquim Fonoll Salvador
- Dia i hora de l’activitat: Dijous, 26 de maig de 2022, a les 17:00 h.
- Lloc: CRP- Eixample- C/Mallorca 219 4t – Barcelona
Avui en dia a les aules s’ensenya a llegir i escriure amb metodologies desenvolupades en el segle XX quan encara no existien les tecnologies digitals actuals.
No hi ha dubte que aquests mètodes han estat eficaços, però, també ho devien ser els mètodes del segle XIX abans que les aportacions del constructivisme, Montessori, Ferreiro i tants altres pedagogs del segle XX ens els fessin abandonar.
És una evidència que hem adoptat les eines digitals a l’hora d’escriure per les facilitats en la producció, la correcció o la difusió i no hi ha cap raó perquè els nens i nens ho hagin de tenir més difícil que els adults.
No parlem de fer exercicis a la pantalla de consumir productes o materials sense més, sinó d’aprofitar els recursos digitals per iniciar i potenciar l’expressió escrita des de la coherència pedagògica del centre.
Disposem d’eines digitals que poden utilitzar nens i nenes per a simplificar la producció i comprensió del text escrit, treballar la consciència fonològica, l’elaboració de documents i la seva difusió.
En aquesta xerrada mostrarem l’ús d’eines digitals per l’aprenentatge inicial de la lectura i l’escriptura, les seves implicacions pedagògiques i compartirem les experiències d’alguns centres.