Nova data Dijous10 de març 2022, a les 18:30 h.
Ponent Sigrid Fadrique
Inscripció prèvia i gratuita
https://ja.cat/acte-2122
L’adolescència és una etapa del desenvolupament humà on els canvis físics, psíquics i socials en són el protagonista. Suposa el GRAN pas de la infància a l’edat adulta; és més, hi ha diversos estudis que consideren aquest període com la infància RE-visitada. Tan és així, que l’adolescent aprofita aquest moment del cicle vital per a fer una revisió d’aquells conflictes pendents que li han quedat de les fases anteriors del (seu) desenvolupament, tan dins com fora de l’àmbit familiar. És el moment, també, on es deixa de considerar l’adult referent (Mare / Pare / Tutor@) com a superheroi/na i es passa a veure com qui és realment: Una persona de carn i ossos amb les seves virtuts i defectes. Aquest canvi de mirada suposa un moment clau i decisiu en la vida de tot ésser humà, ja que comporta la creació i recerca de la seva pròpia identitat: Si el pare i la mare ja no són el meu referent, qui ho ha de ser doncs? I és aquí, en aquest precís instant, quan apareix el primer GRAN conflicte de tot ésser humà: Qui sóc? Moment en que s’inicia la crisis d’identitat tan pròpia i característica d’aquell alumnat que com a professor@s, acompanyeu en el vostre dia a dia.
Amb l’exposat, hem de tenir en compte que la tasca del professor o professora de secundària va més enllà de formar i educar, en tan que té un component molt important del que se’n parla i es considera ben poc: Sostenir y acompanyar a tots els alumnes que té dins de l’aula. Cadascun d’ells amb les seves necessitats, emocions, revolucions internes, caràcters i ritmes propis. És per això que, context educatiu i acompanyament emocional han d’anar de la mà quan posem el focus en l’educació secundària. Mestr@ i alumn@ han de poder comunicar-se i entendre’s de forma assertiva: Han d’aprendre a parlar el mateix idioma.
I és aquí on us convido a capbussar-vos a la xerrada que tindrà lloc el proper 27 de gener per tal d’apropar-nos una mica més en la comprensió i mirada de tots aquells canvis que estant experimentant els vostres alumn@s. Dedicarem l’espai a entendre què li passa a l’adolescent i cóm acompanyar-lo des del respecte i l’assertivitat a partir de la mirada cap a un mateix. Finalment, també proposarem dinàmiques, eines i recursos per poder introduir a l’aula i poder fer un treball emocional “des de dins”.
Sígrid Fadrique