Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 13 de Març del 2025 11:01h.

DATA" Dia dissabte 29 de març 2025
HORA Hora de 10  a 13:30
LLOC Lloc Barcelona
PREU Preu:
 5 € (inclou esmorzar) Hi ha l’opció d’endur-se les capses pagant el cost del material

  • Capses de Mates CM i CS
    • Capsa 1 Fem gràfics (estadística i atzar)( 15 €)
    • Capsa 2 Voleu jugar amb bombons? (relació i canvi) ( 35 €)
    • Capsa 3 Trenquem els nombres (càlcul) ( 20€)
    • Capsa 4 Abelles i hexàgons (15 €)
  • Viatjant pel món (CM, CS i ESO)
    • Capsa 1 Targetes postals ( 15 €)
    • Capsa 2 Cara i creu.( 15 €)
    • Capsa 3 Bitllets i divises( 15 €)
    • Capsa 4 Trens, avions, hotels i restaurants (15 €)
    • Capsa 5 Records, regals i pongos (15 €)
    • Capsa 6 El rellotge viatger ( 25 €)

inscripció Inscripcio https://forms.gle/h5DVaLYqMaeFKfF29


cretificat  Asistir a aquest activitat pot acreditar un certificat de formació reconeguda pel Departament d’Educació

Presentació

Les caixes d’aprenentatge són un model innovador d’organització del treball a l’aula que:

  • Millora l’atenció a la diversitat.
  • Potencia el treball en grup i l’aprenentatge cooperatiu.
  • Fomenta l’autonomia i l’aprenentatge globalitzat i signficatius.

Es tracta de situacions d’aprenentatge autocontingudes dins una capsa on els alumnes troben tots els materials necessaris per dur a terme una proposta de treball. Aquestes propostes són globalitzades, guiades i cooperatives, sempre adaptades al projecte educatiu, als interessos de l’alumnat i als recursos del centre. Sabem que crear caixes d’aprenentatge requereix temps i dedicació. Per això, apostem pel treball cooperatiu, compartint coneixements i experiències entre docents.

Hem organitzat un taller per fabricar conjuntament caixes d’aprenentatge que us podreu emportarUs convidem a participar i a sumarr esforços en aquesta iniciativa col·laborativa, que us estalviarà temps de preparació i enriquirà l’aprenentatge dels nostres alumnes.;

Com funcionarà la Jornada

El 29 de març ens reunirem a Barcelona en un centre equipat amb tots els recursos necessaris i amb el suport d’experts per a la fabricació de les caixes d’aprenentatge.

Al final de la jornada, disposarem de recursos pràctics que podrem aplicar directament a l’aula.

Cada participant podrà triar lel projecte en què vol participar. Hi ha dues opcions d’inscripció disponibles:

  • Aprendre el procés de creació de les caixes d’aprenentatge: Col·laborant en la seva fabricació i coneixent tots els detalls del procés.
  • Fabricar i adquirir les caixes d’aprenentatge: Assumint el cost dels materials utilitzats per a la creació de les caixes.

Ens organitzarem en dos tallers simultanis:

  • Capses de Mates: enfocades en estadística, atzar, relació, canvi, càlcul i geometria.
  •  Viatjant pel món: un recurs per descobrir països a través de materials reals.

L’objectiu és treballar de manera col·laborativa i produir en sèrie les capses per optimitzar l’esforç.

Els assistents podrem participar en la fabriació d’una o més capses en funció com enllestim la feina

En finalitzar el taller, podràs recollir les capses que hagis reservat, independentment de si les has fabricat tu o altres participants.

Entenem que les capses es compren com a material de l’aula i si cal, podem emetre factures a nom del centre

Propostes de capses d’aprenentatge que fabricarem

Capses de Mates CM i CS

 

Capsa 1  Fem gràfics  (estadística i atzar)

En relació amb l’estadística i l’atzar, cal potenciar   la formulació de preguntes que es puguin respondre a través de l’ús de dades (recollida, organització i representació de dades); la selecció i ús de mètodes estadístics elementals per analitzar dades, per treure conclusions i per fer prediccions basades en dades; i la comprensió i aplicació dels conceptes bàsics d’atzar.

Capsa 2 Voleu jugar amb bombons? (Relacio i canvi)

Aquesta capsa es basa en el joc “Chocolate Fix”, un joc de lògica i deducció en què cal seguir les pistes de cada repte per completar correctament una safata de bombons.

El joc ofereix diversos nivells de dificultat, des de principiant fins a expert. A través d’aquesta activitat, es desenvolupen habilitats de percepció, enginy, resolució de problemes i lògica, així com la concentració. En els nivells més avançats, es requereix l’ús d’hipòtesis i deduccions lògico-matemàtiques més complexes.

Si es juga de manera cooperativa, el joc afavoreix el raonament compartit i la comunicació d’idees entre els participants

Capsa 3 Trenquem els nombres

Les descomposicions del 10 com a suma de dos nombres és un contingut fonamental a finals d’infantil i a primer de primària atès que, conjuntament amb les sumes de dígits juguen un paper importantíssim en els primers càlculs. Però anant més enllà de la mera pràctica d’aquesta destresa si es treballa en un ambient de resolució de problemes, podem transformar aquest aprenentatge en activitats espectaculars

Capsa 4 Les abelles i els hexàgons

Les abelles construeixen les seves bresques utilitzant una figura geomètrica molt particular: l’hexàgon. Però, per què aquest patró? La resposta es troba en les propietats úniques de l’hexàgon, que el converteixen en la millor opció per a la construcció d’estructures eficients i estables.
En aquesta capsa utilitzarem el Geopla i altres recursos oer explorar les diferenst figures geomètriques

Viatjant pel món (CM, CS i ESO)

Aquesta proposta convida els infants a descobrir diferents països mitjançant materials reals que cal interpretar i ubicar. Cada caixa conté elements autèntics relacionats amb els viatges, que aporten informació que implicitamnet mostra les diferencies i semblances del diferents paisos del món.

Es treballarà de manera transversal diferents àrees com la llengua, les matemàtiques, la geografia i l’art, tot fomentant la curiositat i la descoberta del món.

Capsa 1 Targetes postals

Tot i que actualment estan passades de moda, les targetes postals han estat durant molts anys testimonis de viatges i vacances.

Les targetes postals ens parlen de països, de viatges i dels mateixos viatgers. A través de la informació explícita i implícita que contenen, podem conèixer ciutats i països, però també històries personals, relacions familiars i costums d’altres paisos i altres temps.

Capsa 2 Cara i creu.

Les monedes són una font valuosa per estudiar un país, ja que reflecteixen la seva economia, política, cultura i societat. A través del seu disseny, inscripcions i materials, podem conèixer els governants, els símbols nacionals i els esdeveniments històrics més destacats. No és casualitat que les monedes siguin documents materials de gran valor per als historiadors.

Observant les monedes d’euro, descobrirem els països que formen part de la Unió Europea.

 Capsa 3 Bitllets i divises

Els bitllets de banc, igual que les monedes, ens parlen d’un país i de la seva cultura. Però, per la seva mida i pel fet de ser documents impresos, contenen molta més informació que podem interpretar per descobrir-ne el país d’origen i el seu valor.

Capsa 4 Trens, avions, hotels i  restaurants

Després de fer un viatge, deixem un rastre de bitllets de tren, avió, autobús i altres mitjans de transport, així com reserves d’hotels o tiquets de bars, restaurants, supermercats i altres comerços.

Estudiant aquests documents, podem saber on hem estat i reconstruir el viatge.

Capsa 5 Records, regals i pongos

Des dels imants de nevera fins als objectes de record que comprem ens parlen dels llocs que hem visitat i els viatges que hem fet. De vegades, fins i tot un envàs de beguda o una petxina recollida en una platja es converteixen en testimonis d’una experiència. També productes que podem comprar a supermecats llatins, àrabs o asiatics ens parlen de paissos llunyans i cultures exòtiques.

El repte d’aquesta capsa consisteix a llegir etiquetes, imatges i altres informacions dels objectes per descobrir el país d’origen i tot el que sigui possible de la seva culura.

Capsa 6 El rellotge viatger

Un viatger, cansat de canviar l’hora constantment, porta cinc rellotges a la maleta per saber sempre quina hora és a cada lloc on va.

El repte per als alumnes serà etiquetar cada rellotge amb el país corresponent.

Si vols enviar la teva proposta de capses d’aprenentatge?

Us animem a enviar les vostres propostes, que de ben segur respondran a necessitats reals de l’aula.

Tingueu en compte que:

Formulari per enviar propostes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies