Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 28 de Març del 2024

Avui en dia a les aules s’ensenya  a llegir i escriure amb metodologies desenvolupades en el segle XX quan encara no existien les tecnologies digitals actuals.

No hi ha dubte que aquests mètodes han estat eficaços, però, també ho devien ser els mètodes del segle XIX abans que les aportacions del constructivisme, Montessori, Ferreiro i tants altres pedagogs del segle XX ens els fessin abandonar.

És una evidència que hem adoptat les eines digitals a l’hora d’escriure per les facilitats  en la producció,  la correcció o la difusió i no hi ha cap raó perquè els nens i nens ho hagin de tenir més difícil que els adults.

No parlem de fer exercicis a la pantalla de consumir productes o materials sense més,  sinó d’aprofitar els recursos digitals per iniciar i  potenciar l’expressió escrita des de la coherència pedagògica del centre.

Disposem d’eines digitals que poden utilitzar nens i nenes per a  simplificar  la producció i comprensió del text escrit, treballar la consciència fonològica, l’elaboració de documents i la seva difusió.

En aquesta xerrada mostrarem l’ús d’eines digitals per l’aprenentatge inicial de la lectura i l’escriptura, les seves implicacions pedagògiques  i compartirem  les experiències d’alguns centres.

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies