Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 30 de Maig del 2024

Capses, projectes i Situacions d’aprenentatge amb metodologies globalitzades

, , , , , ,
Capses d'aprenentatge

Professor: Joaquim Fonoll i Salvador
Curs reconegut pel Departament amb el nom REC0320651 Situacions d’aprenentatge: capses, projectes i altres metodologies globalitzades

Presentació

Les capses d’aprenentatge són un model d’organització del treball a l’aula que millora l’atenció la diversitat i potencia el treball en grup.  Es tracta de situacions d’aprenentatge autocontingudesdes dins una capsa on els alumnes troben tot allò que necessiten per realitzar la proposta de treball. Cada grup treballa amb una capsa diferent  i això condiciona l’organització de l’aula, el rol del docent, els continguts adequats a desenvolupar  i la forma d’avaluar.

El treball per projectes és un altre model instructiu que es caracteritza per planificar la producció d’un producte que cal lliurar en un temps i condicions determinades. Aquest model requereix una organització específica de l’aula, determina rols per als alumnes i els docents, i posa l’accent en unes competències concretes.

A més, els centres d’interès, el treball per ambients i racons, el treball per contractes, les webquests, el role playing i l’scaperoom són altres dissenys instructius amb característiques pròpies i implicacions tant organitzatives com metodològiques.

En aquest curs, aprendrem a utilitzar aquests dissenys de manera estratègica, escollint els més adequats per al nostre alumnat, les competències i els continguts que volem treballar.

Explorarem els dissenys instructius, les metodologies de treball globalitzat i com integrar-les en les situacions d’aprenentatge per donar significat i coherència a les activitats de l’aula.

Objectius

1. Analitzar el treball amb situacions d’aprenentatge i els i els canvis que aquesta metodologia comporta dins de l’aula i en el centre educatiu.
2. Conèixer les capses d’aprenenatge, el treball per proejctes i altres dissenys instrctius amb metodologies globalitzades, característiques, aspectes organitzatius i competencials.
3. Presentar recursos didàctics, estratègies docents, eines per gestionar el currículum amb les situacions d’aprenentatge
4. Compartir i analitzar experiències de diferents centres educatius, valorant-ne la implementació i adaptació en el nostre propi centre.

Continguts

1. Situacions d’aprenentatge: Comprendre què són les situacions d’aprenentatge, la seva justificació i els canvis metodològics que impliquen. Presentació d’exemples pràctics per a una millor comprensió.
2. Disseny instruccional amb metodologies globalitzades: treball per projectes, capses d’aprenentatge, centres d’interès, ambients i racons, webquest, role playing / simulacions, recerques de camp o laboratori, scaperoom/brekaout, treball per contractes
3. Disseny de situacions d’aprenentatge: elements característic, normativa i documents de referència, plantilles i suports, repositoris i aplicatius.
4. El treball de l’aula amb Situacions d’aprenentatge: organització de l’aula i del centres, treball competencial i encaix curricular, ODS,
5. Treball globalitzat a infantil, primària i ESO: els reptes, l’autonomia, el target comunicatiu, el rol del docent.
6. Estratègies metodològics i suports : treball cooperatiu, personalització, inclusió, FlippedClasroom, gamificació, treball manipulatiu, eines digitals.

Inscripció

Skills

Posted on

25 maig, 2022

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies