Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 02 de Maig del 2024

Memòria d’activitats

Escola d’Estiu

 

Introducció

Aquesta nova edició repeteix el format de cursos al juliol i a l’agost que es va començar l’any passat.Dates de realització: Juliol: 1-15. Agost: 15-30

Enguany i ha hagut un augment significatiu de les inscripcions que han cobert prop d’un 90% del total de l’oferta.

Més del 80% dels inscrits han superat els cursos, fet que es considera molt bo tenint en compte que són cursos no presencials, exigits en un termini curt de temps i amb exercicis o projectes a elaborar durant aquells dies.

Planificació dels cursos

En línies generals, destaquem l’interès dels alumnes/docents pel format digital, ja que no tots, han tingut ocasió d’aprofundir-hi durant la seva etapa acadèmica i professional. Ells mateixos es lamenten que solen veure’s superats pels deixebles.

És per això que ACTE ha creat cursos de diferents nivells de coneixement digital. 

  • Per a principiants: iniciar-se en la confecció de blogs, l’aproximació al llenguatge audiovisual o la creació d’una biblioteca digital pròpia, entre d’altres.
  • A nivell superior, es proposen programes com ara creació i aplicació d’App, aprofundiment d’eines Google, treballs per projectes o domini de programes específics, com per exemple l’Scracht. 

Vista la demanda social, enguany hem ampliat el camp docent habitual oferint cursos que tracten aspectes socio-tecnològics, com són l’ús de xarxes socials com a instrument pedagògic o l’ús de les tecnologies per a reforçar el procés d’aprenentatge. 

Molts d’aquests cursos han estat acreditats en els perfils professionals.

Valoració global. Conclusions

Tal com va quedar reflectit en l’apartat d’enquestes, l’alumnat ha valorat positivament l’atenció i resposta rebudes per part del professorat. Alhora, el professorat també ha valorat l’interès, la participació i actitud de l’alumnat. Aquest aspecte avala l’alt percentatge de certificacions obtingudes.

Pel fet que molts alumnes compaginen la nostra proposta  amb altres  escoles d’estiu, en alguns casos no s’han incorporat a la nostra formació fins a la segona setmana de curs, és a dir, un cop finalitzades les formacions presencials.

Cal destacar que Drive, Whatsapp i correu electrònic serveixen d’espais de comunicació compartits. Faciliten la resolució de dubtes i ajuden a la integració del nous professors/es.

Enllaç al document extens de la memòria

gràfica despeses 2019
Gràfica ingressos 2019

Activitats d’hivern curs 2019-2020

Aquest programa trimestral d’activitats, conformat per conferències, tallers i grups de treball sempre en format online, vol proporcionar recursos tècnics i psicològics en el marc de les competències digitals docents. 

Les activitats de primavera es corresponen amb el període més estricte del passat confinament, en resposta a la demanda de formació digital per part de la comunitat docent.

La temàtica han estat relacionada amb tecnologia, programes i recursos digitals, així com tallers vinculats a la gestió d’emocions, coneixement de les xarxes socials, prevenció del bullying i canalització del conflicte en temps de confinament.

Activitats de tardor

  1. Presentació de la maleta pedagògica: Càmera 360° de realitat virtual a secundària, Jesús Arbués, 3/10 
  2. Taller: Mindfulness per a docents, nens i adolescents, Mónica Moles, 24/10
  3. Conferència: Sobre jocs i emocions, Mireia Roca i Sigrid Fadrique, 7/11
  4. Taller: Bullying, què és i què no és. Com identificar la violència epistèmica a les aules, Helena Batlle, 28/11.

Activitats d’hivern

  1. Grup de treball MicroBit, coordinat per Quim Fonoll, 18/2 – 10 i 24/3 – 21/4.

 

 

 Activitats de primavera confinament COVID

  1. Com gestionar les xarxes socials com a professors i pares, Helena Batlle, 11/3
  2. Emocions i necessitats en temps de confinament, Sigrid Fadrique, 24/3
  3. Webinar pràctic de Mindfulness per al teu dia a dia, 25-3
  4. Taller d’iniciació a l’Scratch, Joaquim Fonoll26/03
  5. Entrevista a Ale Bausà, Una forma d’entendre i interpretar el món, 28/03
  6. Explica’m un conte: El xumet de la Nina, Mireia Roca, 30/3
  7. Taller de Google Forms, Joaquim Fonoll, 31/03 
  8. Taller  de robòtica, Rocío Lara, 31/3
  9. Taller de Scratch, fem un joc, Joaquim Fonoll, 1/04
  10. Eines de Google I, Helena Batlle, 2/4
  11. Eines de Google I, Helena Batlle, 3/4
  12. Eines de Google II, Helena Batlle, 3/4
  13. Taller de Mindfulness pràctic per a fer front a la Covid-19, Mònica Moles, 04/04
  14. Taller de Google Classroom, Anna Vera, 06/04
  15. Presentació del llibre: Assaig de didàctica: De l’error al coneixement, l’aprenentatge, de les idees als projectes (STEAM), a càrrec de l’autor, Jordi Achón, 07/04
  16. Taller: Aprendre a llegir i escriure amb eines del s. XXI, Joaquim Fonoll, 08/04
  17. Taller: Aproximació pràctica a la gamificació, Nerea Montaño,  09/04
  18. Taller: Robòtica II, Rocío Lara, 14/4
  19. Taller: Jocs matemàtics amb materials que tenim per casa, S. Capella, 15/4

 

  1. Taller: Google Classroom II, Anna Vera,15/04
  2. Taller de YouTube, Helena Batlle, 16/4
  3. Com fer un blog per a acompanyar els processos, Nerea Montaño, 17/04
  4. Entrevista: El conflicte en dies de confinament, Sigrid Fadrique, 18/4
  5. Millorem l’expressió escrita amb eines digitals,Quim Fonoll, 20/4
  6. Tertúlia Resolució de conflictes, Sigrid Fadrique, 21/4
  7. Taller: Eines per elaborar rúbriques, Nerea Montaño, 22/04
  8. Taller: Com enregistrar vídeos didàctics, Helena Batlle, 23/4 
  9. Col·loqui: De l’error al coneixement: L’aprenentatge, Jordi Achón, 24/04 
  10. Taller: Més jocs matemàtics amb material que tenim per casa, S. Capella, 27/04
  11. Taller: Atenció a la diversitat en temps de confinament educatiu, Q. Fonoll, 29/04
  12. Entrevista a Marina Núñez: El model educatiu alemany, 06/05
  13. Taller: Itineraris virtuals a l’aula, Albert Ferrés, 08/05
  14. Taller: Scratch: Jocs, micro i webcam, Quim Fonoll, 13/05 
  15. Taller: Google Sites, Anna Vera, 15/05
  16. Aprendre en confinament: Els nens i nenes també opinen, Mireia Roca, taula rodona  amb Carme Cevit, Joaquim Fonoll, Pilar Gargallo i Xavier Ruiz, 21/05.

d) Metodologia

Els tallers de tardor i hivern van ser presencials. Els de primavera, en format online. Conferències, entrevistes i tallers es fan entre setmana i les activitats online van quedar de manera permanent a les diferents xarxes socials d’Acte. Algunes fetes a Instagram, a YouTube i altres a través de Zoom..

gràfica despeses 2019

Memòria econòmica

Ingressos 69.706,00 €
Subvencions 36.556,00 €
Quotes socis 31.650,00 €
Serveis 1.500,00 €

 

Despeses 64.402,54 €
Docència i organització 38.135,50 €
Material dels cursos 12.369,00 €
Divulgació 915,60 €
Serveis Web 1.562,45 €
Activitats hivern 4.460,00 €
Impostos 6.000,00 €
Aministració 714,11 €
Assegurança 245,88 €
Saldo 5303,46

Gràfica ingressos 2019
gràfica despeses 2019
gràfica despeses 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies