Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Divendres 03 de Maig del 2024

Memòria d’activitats


Introducció

L’Escola d’Estiu d’ACTE està  en format virtual i porta a terme gràcies al compromís dels seus socis.

Aquesta vintena edició ha tingut per primera vegada una doble edició: al juliol i a l’agost.

2.1. El perfil de l’alumnat

L’Escola d’Estiu 2019 ha obtingut un total de 618 inscripcions que han cobert un 56% del total de l’oferta. D’aquestes, algunes van ser baixa abans d’iniciar els cursos. Amb tot, l’han realitzada un percentatge important, per bé que les xifres mostren un cert descens d’alumnes respecte a l’edició anterior.

Observant el perfil d’aquest alumnat, podem extreure dades d’interès:

  • Per gènere: Les dones són majoria, 85%, com sols ser en el camp de l’educació.
  • Per edat: El grup majoritari se situa entre els 23 als 50 anys, concentrat, especialment, entre 30 i 45 anys. Per tant, són docents integrats en el sistema educatiu interessats en noves propostes pedagògiques o de l’àmbit tecnològic.

Distribució d’alumnat per comarques

Tenim alumnat a 33 de les 42 comarques de Catalunya, fet que suposa una cobertura del 78% del territori. Aquesta distribució confirma l’interès per la formació online, ja que permet l’accés igualitari a tot el territori.

Distribució alumnat escoal d'estiu

2.2. Les Activitats de formació virtual.

Les 1100 places oferides per a les dues edicions d’Escola d’Estiu 2019 estan repartides en 39 cursos al juliol i 16 a l’agost, en total, 55 possibilitats d’inscripció. Al tancament de la matrícula, l’oferta es va reduir 2 cursos per no arribar al mínim d’inscripcions.

3. Indicadors qualitatius

3.1 Objectius específics de cada escola d’estiu

Tradicionalment l’activitat d’ACTE se centra en la formació i coneixement de noves tecnologies, per la qual cosa els cursos tenen l’objectiu principal de formar el professorat en el camp digital

Els suports digitals, alhora que instruments poderosos precisats de coneixements tècnics, són un vehicle propiciador de formes d’aprenentatge i gestió. Aquest enfoc facilita l’acompliment d’altres objectius per a la formació permanent, com ara:

  • La implicació i participació dels alumnes
  • L’empoderament de l’acció tutorial
  • La millora en la gestió i l’organització dels centres i de les aules.

Més enllà de les eines digitals pròpiament dites, la programació de l’Escola d’Estiu d’ACTE sempre ofereix formació en mètodes de treball nous, recursos i programes que facilitin la tasca d’atenció personalitzada i dóna suport a les necessitats individuals d’aprenentatge i comunicació social.

3.2. Valoració de la gestió: seguiment de l’alumnat, certificació i suport organitzatiu.

Tal com va quedar reflectit en l’apartat d’enquestes, l’alumnat ha valorat positivament l’atenció i resposta rebudes per part del professorat. Alhora, el professorat també ha valorat l’interès, la participació i actitud de l’alumnat. Aquest aspecte avala l’alt percentatge de certificacions obtingudes.

Es mantenen els bons resultats. Un 76% han respost amb opinions majoritàriament positives respecte del professorat,  la qualitat de l’atenció del professor del curs i els continguts

Document extens

 

 

Gràfica ingressos 2019
gràfica despeses 2019

Activitats d’Hivern curs 2018-2019

Per tal d’oferir opcions formatives en la línia pedagògica adequada als requeriments de l’àmbit docent actual, durant el curs s’han realitzat trobades en diferents modalitats que reforcin els objectius de renovació esmentats, com ara:

  • Tallers de tècniques aplicades a l’aula
  • Jornada sobre treballs per projectes
  • Finançament de material digital en préstec a diferents projectes pedagògics
  • Visites a centres amb projectes educatius significatius

TALLERS, CONFERÈNCIES I JORNADES

1e TRIMESTRE

  • Ulleres 3D, Jesús Arbués 2 octubre
  • Programació PNL – Imma Carpio, 7 nov
  • Mindfulness – Mònica Moles, 20 nov.
  • Jornada de Gamificació 20 d’octubre
    • Conferència Oriol Ripoll
    • Tallers

2n TRIMESTRE

  1. Gener, 23: Què fer amb l’Scratch. Ponent: Frank Sabater
  2. Març, 14: Apps Inventor. Ponent: Xavier Ruiz
  3. Març, 28: Taller de Microbit. Ponent: Jesús Pérez.

Valoració

Els tallers del trimestre han estat dirigits només a temes de tecnologia digital en diferents àmbits.

Resultats: 15 assistents de promig.

3r TRIMESTRE

  1. Maig, Formularis Google Avançats. Ponent: Joaquim Fonoll.

Valoració

La dificultat dels docents per a compaginar les seves obligacions amb opcions formatives és un fet que obliga a restringir l’oferta d’activitats. Amb tot, l’interès del tema proposat va afavorir les inscripcions.

Resultats: 17 assistents.

JORNADA DE TREBALLS PER PROJECTES A PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA

El treball per projectes és una proposta educativa que proposa reptes que els estudiants han de resoldre. Adopta múltiples formes com la recerca de respostes, la construcció de dispositius o el treball per WebQuest. Té característiques diferents a primària i a secundària.

En aquesta Jornada hem analitzat el marc conceptual del treball per projectes  i presentat diferents experiències.

 

Dia dissabte 23 de maig del 2019

Hores: 5 hores de 9 a 14

Inscripcions  61  participants

Lloc Escola Vedruna – Àngels Pl. Àngels 3, 08001 Barcelona

Preu inscripció: 10 €  / Gratuïta pels socis d’ ACTE.

Objectius

  • Explorar i conèixer les possibilitats que ofereix el treball per projectes en l’adquisició de les competències bàsiques.
  • Conèixer experiències reeixides del treball per projectes a primària i secundària.
  • Mostrar l’aplicació integrada de les TAC en el treball per projectes.

Programa

  1. Conferències paral·leles
    • El treball per projectes a primària – Imma Margalef
    • Projectes a l’ESO – Jesús Arbues
  2. Taula rodona d’experiències a centre
  3. Tallers simultanis
    • WebQuest una forma d’estructurar el treball per projectes: Sebastià Capella
    • Eines digitals per la gestió de projectes: Joaquim Fonoll
    • El treball per projectes amb Scrtach: Ramon Cemeli
    • Construcció d’Apps un repte per l’ESO: Xavier Ruiz

 

PRÉSTEC DE MATERIALS PEDAGÒGICS A ESCOLES

ACTE ha adquirit diversos materials pedagògic de l’àmbit tecnològic per a concedir en préstec a les escoles que ho sol·licitin. De moment, els materials en qüestió són:

  • Maleta amb material de Realitat Virtual
  • Instruments musical digitals.

L’èxit, especialment de la maleta, fa pensar d’adquirir-ne més  i ampliar l’oferta, ja que sempre hi ha llista d’espera per a utilitzar-la.

CONCLUSIONS GENERALS

En el cas dels tallers i conferències, l’interès rau sobretot en l’originalitat de l’oferta temàtica, molt actual i necessària de conèixer pel col·lectiu docent.

Vista la demanda social, enguany hem ampliat el camp docent habitual  obrint una línia dedicada al vessant psicològic de la formació i als processos psicotècnics d’aprenentatge.

Els resultats globals de les activitats han estat satisfactoris, i el fet de tenir inscripcions en un o altre taller ha permès de conèixer els interessos dels participants. ACTE es proposa d’aprofitar aquesta informació per a seguir oferint temes d’interès docent al màxim nivell possible.

gràfica despeses 2019

Memòria econòmica

Ingressos 51220,25
Subvencions 28.400,00 €
Quotes socis 22.820,25 €
Despeses 47.136,57 €
Docència EE 26.467,30 €
Material dels cursos 8.202,35 €
Divulgació 2.680,75 €
Serveis digitals 1.410,98 €
Activitats hivern 1.473,00 €
Administració 6.000,00 €
Impostos 668,68 €
Assegurança 233,51 €
Saldo 4.267,06 €

Gràfica ingressos 2019
gràfica despeses 2019
gràfica despeses 2019
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies