Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dissabte 12 de Octubre del 2024
Dissabte, 20 d’octubre  del 2018  Lloc: Escola Vedruna Els Àngels- Barcelona

Cal fer inscripció prèvia
Preu:  10 €.  Gratuïta pel socis d’ACTE

Justificació

El joc és la forma natural d’aprendre més enllà de l’educació formal de l’aula. En el joc es presenta una activitat  d’aprenentatge que motiva, emociona i fomenta la curiositat. El joc crea un compromís més personal amb l’activitat  i fan  l’aprenentatge més interessant i significatiu.

Com podem utilitzar els jocs per transformar tot el que passa dins l’aula?

Aquesta jornada està pensada per explorar diferents recursos disponibles,  poder agafar idees i pensar noves formes de treballar els continguts a l’aula.

Programa

9:45-10:45 h. Conferència inicial   Aprendre jugant.  A càrrec d’Oriol Ripoll 

En aquesta conferència es mostraran quins són els principals conceptes i reptes a tenir en compte a l’hora d’introduir el joc com a forma d’aprenentatge i es donaran les claus per poder portar a terme els tallers posteriors.

.10:45 -11:05 h Lliurament de premis Gam@acte

11:05 -11:30. Café

11:30 – 12:45 h Tallers Simultanis 1

12:45 – 14 h Tallers Simultanis 2

Els tallers simultanis

Els participants podran fer dos tallers diferents al llarg del matí on es presentaran conceptes, recursos o experiències interessants i aproximació pràctica de l’aplicació a l’aula.

  • Videojocs com a forma d’inspiració i aprenentatges a càrrec d’Oriol Ripoll. En aquest taller analitzarem uns quants videojocs, coneixerem experiències i haurem de veure què podem utilitzar d’alguns dels videojocs treballats per incorporar-ho a les nostres aules.
  • Transformar jocs de taula per generar aprenentatges a càrrec de Maria Sabiote. (ACTE ) Com han de ser els jocs de taula que introduïm a l’aula per tal de generar uns aprenentatges determinats? Com podem transformar jocs existents per afavorir aquests aprenentatges?
  • Treball competencial amb jocs d’ordinador a càrrec Juanjo Cardenas   (Grup F9) Ja fa uns quants anys que fem servir ordinadors, tauletes i altres eines digitals a l’escola. Els nostres alumnes dominen l’eina: fan recerca a Internet, escriuen textos, presentacions, reprodueixen fotografies, vídeo… Nosaltres volem anar una mica més enllà i hem portat a l’aula alguns videojocs, dels que ells fan servir, per  utilitzar-los com un recurs  des del punt de vista competencial.
  • Jocs de rol i gamificació a càrrec de Marc Garcia (Associació Sants-Niggurat Els Role Playing Games (RPG) són activitats lúdiques on s’interpreta a un personatge i s’expliquen històries interactives.En aquest taller veurem jocs de rol de diferents tipus i temàtiques així com quins beneficis se’n poden treure d’aquest “entreteniment”, dins i fora de l’aula.
  • Escape Room a la classe de mates d’ESO a càrrec de Xavier Ruiz ( ACTE)
    L’escape Room és un format de joc on els participants han de resoldre una sèrie d’enigmes per  escapar  de l’habitació abans que se’ls esgoti el temps de què disposen. En el taller veurem com ho he utilitzat a la meva aula i quins altres exemples ens poden servir d’inspiració
Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies