Dissabte, 20 d’octubre del 2018 Lloc: Escola Vedruna Els Àngels- Barcelona
Cal fer inscripció prèvia
Preu: 10 €. Gratuïta pel socis d’ACTE
Justificació
El joc és la forma natural d’aprendre més enllà de l’educació formal de l’aula. En el joc es presenta una activitat d’aprenentatge que motiva, emociona i fomenta la curiositat. El joc crea un compromís més personal amb l’activitat i fan l’aprenentatge més interessant i significatiu.
Com podem utilitzar els jocs per transformar tot el que passa dins l’aula?
Aquesta jornada està pensada per explorar diferents recursos disponibles, poder agafar idees i pensar noves formes de treballar els continguts a l’aula.
Programa
9:45-10:45 h. Conferència inicial Aprendre jugant. A càrrec d’Oriol Ripoll
En aquesta conferència es mostraran quins són els principals conceptes i reptes a tenir en compte a l’hora d’introduir el joc com a forma d’aprenentatge i es donaran les claus per poder portar a terme els tallers posteriors.
.10:45 -11:05 h Lliurament de premis Gam@acte
11:05 -11:30. Café
11:30 – 12:45 h Tallers Simultanis 1
12:45 – 14 h Tallers Simultanis 2
Els tallers simultanis
Els participants podran fer dos tallers diferents al llarg del matí on es presentaran conceptes, recursos o experiències interessants i aproximació pràctica de l’aplicació a l’aula.
- Videojocs com a forma d’inspiració i aprenentatges a càrrec d’Oriol Ripoll. En aquest taller analitzarem uns quants videojocs, coneixerem experiències i haurem de veure què podem utilitzar d’alguns dels videojocs treballats per incorporar-ho a les nostres aules.
- Transformar jocs de taula per generar aprenentatges a càrrec de Maria Sabiote. (ACTE ) Com han de ser els jocs de taula que introduïm a l’aula per tal de generar uns aprenentatges determinats? Com podem transformar jocs existents per afavorir aquests aprenentatges?
- Treball competencial amb jocs d’ordinador a càrrec Juanjo Cardenas (Grup F9) Ja fa uns quants anys que fem servir ordinadors, tauletes i altres eines digitals a l’escola. Els nostres alumnes dominen l’eina: fan recerca a Internet, escriuen textos, presentacions, reprodueixen fotografies, vídeo… Nosaltres volem anar una mica més enllà i hem portat a l’aula alguns videojocs, dels que ells fan servir, per utilitzar-los com un recurs des del punt de vista competencial.
- Jocs de rol i gamificació a càrrec de Marc Garcia (Associació Sants-Niggurat) Els Role Playing Games (RPG) són activitats lúdiques on s’interpreta a un personatge i s’expliquen històries interactives.En aquest taller veurem jocs de rol de diferents tipus i temàtiques així com quins beneficis se’n poden treure d’aquest “entreteniment”, dins i fora de l’aula.
- Escape Room a la classe de mates d’ESO a càrrec de Xavier Ruiz ( ACTE)
L’escape Room és un format de joc on els participants han de resoldre una sèrie d’enigmes per escapar de l’habitació abans que se’ls esgoti el temps de què disposen. En el taller veurem com ho he utilitzat a la meva aula i quins altres exemples ens poden servir d’inspiració