Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dilluns 29 de Abril del 2024
docents Joaquim Fonoll
DATA" Data: 28 de febrer del 2024
HORA Hora: 18:30h
LLOC Lloc: Online

La finalitat de la lectura és accedir a la informació continguda en el text, un repte que varia per a cada lector. El grau de dificultat no només es relaciona amb la seva competència lingüística, sinó també amb el contingut i les característiques del text en qüestió.

A l’aula, podem fer ús de diverses tècniques i suports  per millorar la comprensió del text i progressar en aquest aprenentatge. Les tecnologies digitals han aportat noves  eines que permeten avaluar i ajustar el text, crear fàcilment recursos didàctics, fer seguiment dels alumnes i, fins i tot, actuar directament com assitent a la  lectura  proporcionant ajuda directa, suports auxiliars i alternatives.

Durant la sessió mostrarem eines i recursos fàcils d’utilitzar per:

  • Avaluar i millorar la llegibilitat d’un text,
  • Ajudar i entrenar la fluïdesa lectora
  • Elaborar textos multinivell que facilitin la comprensió progressiva
  • Crear suports semàntics i sintàctics, així com recursos que evidenciïn l’estructura d’un text i la seva comprensió

Material de la sessió

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies