Professor: Xavier Ruiz i Casafont
Es tracta d’un curs virtual de forma asíncrona, amb la possibilitat d’establir alguna trobada virtual, pactada amb l’alumnat.no hi haurà classes en directe. S’utilitzarà com a plataforma principal Google Classroom
Descripció del curs
Oi que més d’un cop a l’aula has sentit una pregunta del tipus: això de què em servirà? Quin sentit té? Per a què serveix?
A més a més et trobes amb la necessitat d’adaptar les teves unitats didàctiques al desplegament de la LOMLOE. Doncs aquí trobaràs com relacionar els continguts / sabers, creant reptes d’aprenentatge que aproximin les matemàtiques al context de l’alumnat, per consolidar un model d’ensenyament i aprenentatge amb un enfocament competencial.
Aquest curs està adreçat a docents de primària i secundària
A l’acabar el curs, hauràs creat una situació d’aprenentatge model, que podràs aplicar a l’aula
Objectius
– Entendre el llenguatge matemàtic en el món real, en un supermercat, en un compte corrent d’un banc, en un codi de barres, en una etiqueta…
– Solucionar problemes i situacions de la vida quotidiana en els quals s’hagin de fer recomptes sistemàtics, utilitzant diferents estratègies (diagrames d’arbre, tècniques de combinatòria, etc.).
– Interpretar els nombres grans i petits, reconèixer i utilitzar el full de càlcul
– Fer ús dels nombres enters, fraccions, decimals i arrels per a expressar quantitats en diferents contextos, inclosos els de la vida quotidiana, amb la precisió requerida.
– Analitzar i descobrir la importància de la geometria a la vida quotidiana
Continguts
- Què és una situació d’aprenentatge
- Què és un repte
- Què són els vectors?
- Creació d’una situació d’aprenentatge
Metodologia
100% online i asíncrona, amb possiblitat de trobades virtuals pactades amb l’alumnat del curs
Avaluació
- Pregunta o repte que ha de respondre la situació d’aprenentatge.
- Objectius proposats
- Quin o quins OBS es treballaran durant la situació d’aprenentatge proposada.
- Quines matèries, assignatures estan relacionades
- Llistat de sabers inclosos en la situació d’aprenentatge proposada
- Les competències transversals, les idees clau o vectors implicats.
- Els criteris d’avaluació
- Creació d’activitats per l’alumnat avaluables, amb una avaluació formativa, en la que l’alumnat també tingui l’oportunitat d’avaluar-se o co-avaluar.
- Ús d’eines digitals per retorn de l’avaluació a l’alumnat
Requisits de certificació
L’alumnat haurà de realitzar almenys una situació d’aprenentatge de manera satisfactòria.