Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dissabte 02 de Març del 2024

Situació d’aprenentatge: Les matemàtiques d’estar per casa

, , ,

Professor: Xavier Ruiz i Casafont

Es tracta d’un curs virtual de forma asíncrona, amb la possibilitat d’establir alguna trobada virtual, pactada amb l’alumnat.no hi haurà classes en directe.  S’utilitzarà com a plataforma principal Google Classroom

Descripció del curs

Oi que més d’un cop a l’aula has sentit una pregunta del tipus: això de què em servirà? Quin sentit té? Per a què serveix?

A més a més et trobes amb la necessitat d’adaptar les teves unitats didàctiques al desplegament de la LOMLOE. Doncs aquí trobaràs com relacionar els continguts / sabers, creant reptes d’aprenentatge que aproximin les matemàtiques al context de l’alumnat, per consolidar un model d’ensenyament i aprenentatge amb un enfocament competencial.

Aquest curs està adreçat a docents de primària i secundària

A l’acabar el curs, hauràs creat una situació d’aprenentatge model, que podràs aplicar a l’aula

Objectius

– Aconseguir fer de les matemàtiques un fet casolà, del dia a dia, per relacionar els conceptes matemàtics.
– Entendre el llenguatge matemàtic en el món real, en un supermercat, en un compte corrent d’un banc, en un codi de barres, en una etiqueta…
– Solucionar problemes i situacions de la vida quotidiana en els quals s’hagin de fer recomptes sistemàtics, utilitzant diferents estratègies (diagrames d’arbre, tècniques de combinatòria, etc.).
– Interpretar els nombres grans i petits, reconèixer i utilitzar el full de càlcul
– Fer ús dels nombres enters, fraccions, decimals i arrels per a expressar quantitats en diferents contextos, inclosos els de la vida quotidiana, amb la precisió requerida.
– Analitzar i descobrir la importància de la geometria a la vida quotidiana

Continguts

  • Què és una situació d’aprenentatge
  • Què és un repte
  • Què són els vectors?
  • Creació d’una situació d’aprenentatge

Metodologia

100% online i asíncrona, amb possiblitat de trobades virtuals pactades amb l’alumnat del curs

Avaluació

Durant el curs s’haurà de crear una situació d’aprenentatge on s’avalua la unitat de programació de la mateixa que haurà d’incloure:
  • Pregunta o repte que ha de respondre la situació d’aprenentatge.
  • Objectius proposats
  • Quin o quins OBS es treballaran durant la situació d’aprenentatge proposada.
  • Quines matèries, assignatures estan relacionades
  • Llistat de sabers inclosos en  la situació d’aprenentatge proposada
  • Les competències transversals, les idees clau o vectors implicats.
  • Els criteris d’avaluació
  • Creació d’activitats per l’alumnat avaluables, amb una avaluació formativa, en la que l’alumnat també tingui l’oportunitat d’avaluar-se o co-avaluar.
  • Ús d’eines digitals per retorn de l’avaluació a l’alumnat

Requisits de certificació

L’alumnat haurà de realitzar almenys una situació d’aprenentatge de manera satisfactòria.

Skills

Posted on

14 maig, 2022

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies