Docents Sebastia Capella
Descripcio
Les metodologies globalitzades proposen organitzar el treball a l’aula al voltant de fets o situacions rellevants, de manera que les activitats s’apropin a la vida quotidiana i als interessos dels nois i noies. Són una alternativa a l’organització per matèries i assignatures, amb l’objectiu que els aprenentatges siguin més competencials i significatius buscant la participació i el compromís de l’alumnat. Aquesta formació vol facilitar al professorat l’adopció de metodologies globalitzades proporcionant recursos per abordar els canvis metodològics i organitzatius que això implica Durant el curs veurem diverses metodologies: Treball per projectes, capses d’aprenentatge, centres d’interès, ambients i racons, Webquest, Role Playing / Simulacions, Recerques de de camp o laboratori, Scaperoom/Brekaout, Treball per contractes… També dissenyem una proposta didàctica des de la perspectiva de les metodologies globalitzades
Objectius
1. Conèixer diferents metodologies globalitzades analitzant les seves característiques organitzatives i competencials. 2. Reflexionar sobre el valor educatiu d’aquestes metodologies i els canvis que se’n deriven dins de l’aula i del centre. 3. Presentar recursos didàctics, estratègies docents, eines per gestionar el currículum amb metodologies globalitzades. 4. Compartir experiències de diversos centres i valorar-ne la implementació en el nostre propi centre.
Continguts
Bloc 1 Metodologies globalitzades: Que són, justificació, canvis metodològics. Exemples pràctics
Bloc 2. Elements característics de diverses metodologies: treball per projectes, capses d’aprenentatge, centres d’interès, ambients i racons, Webquest, Role Playing / Simulacions, Recerques de camp o laboratori, Scaperoom/Brekaout, Treball per contractes
Bloc 3. El treball de l’aula amb metodologies globalitzades: organització de centre i de l’aula, treball competencial i encaix curricular, ODS,
Bloc 4. Treball globalitzat a infantil, primària i ESO: els reptes, l’autonomia, el target comunicatiu, el rol del docent.
Bloc 5 Recursos metodològics: treball cooperatiu, personalització, inclusió, FlippedClasroom, gamificació, treball manipulatiu, recursos digitals.
Bloc 6. Seguiment i avaluació: rúbriques, checklist, formularis, portafolis, programacions, quaderns de classe, mapes d’aprenentatges.
Metodologia
Durant el curs s’estudiaran les direferents propostes metodologics, els elements organitzatius de l’aulas i es concretaran en una unitat didàctica