Associació Catalana per la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Dijous 28 de Març del 2024

Metodologies globalitzades : situacions d’aprenentatge, capses ,projectes,….

, , , , ,
Metodologies globalitzades

Docents  Joaquim Fonoll
Curs REC0100651 Metodologies globalitzades : capses d’aprenentatge, projectes

Descripcio

Les metodologies globalitzades són un enfocament pedagògic que busca reorganitzar l’entorn d’aprenentatge a l’aula al voltant de fets o situacions rellevants per als estudiants, amb l’objectiu de connectar les activitats amb la seva vida quotidiana i els seus interessos. Aquest enfocament ofereix una alternativa a l’organització tradicional per matèries i assignatures, amb l’objectiu de fomentar aprenentatges competencials i significatius, així com fomentar la participació i el compromís de l’alumnat.

Aquesta formació té com a finalitat facilitar als docents l’adopció de les metodologies globalitzades, proporcionant-los els recursos necessaris per afrontar els canvis metodològics i organitzatius que això implica. Durant el curs, es presentaran diverses metodologies, com ara el treball per projectes, les capses d’aprenentatge, els centres d’interès, els ambients i racons, les Webquest, les simulacions,  els jocs de rol, les recerques de camp o de laboratori, els Scaperoomsç o Brekaouts i els contractes de treball

Objectius

  1. Conèixer diferents metodologies globalitzades analitzant les seves característiques organitzatives i competencials.
  2. Reflexionar sobre el valor educatiu d’aquestes metodologies i els canvis que se’n deriven dins de l’aula i del centre.
  3. Presentar recursos didàctics, estratègies docents, eines per gestionar el currículum amb metodologies globalitzades.
  4. Compartir experiències de diversos centres i valorar-ne la implementació en el nostre propi centre.

Continguts

Bloc 1 Metodologies globalitzades: Que són, justificació, canvis metodològics. Exemples pràctics

Bloc  2. Elements característics de diverses metodologies: treball per projectes, capses d’aprenentatge, centres d’interès, ambients i racons, Webquest, Role Playing / Simulacions, Recerques de camp o laboratori, Scaperoom/Brekaout, Treball per contractes

Bloc  3. El treball a l’aula amb metodologies globalitzades: organització de centre i de l’aula, treball competencial i encaix curricular, ODS,

Bloc  4. Treball globalitzat a infantil, primària i ESO: els reptes, l’autonomia, el target comunicatiu, el rol del docent.

Bloc  5 Recursos metodològics: treball cooperatiu, personalització, inclusió, FlippedClasroom, gamificació, treball manipulatiu, recursos digitals.

Bloc  6. Seguiment i avaluació: rúbriques, checklist, formularis, portafolis, programacions, quaderns de classe, mapes d’aprenentatges.

Metodologia

Durant el curs s’estudiaran les direferents propostes metodologics, els elements organitzatius de l’aulas i es concretaran en una unitat didàctica

 

Skills

Posted on

14 maig, 2022

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies