Docent Mireia Roca
Descripció
Aprendre pot esdevenir l’aventura més gran de la nostra vida, però perquè aquest aprenentatge sigui un procés satisfactori, cal que sigui significatiu, valorant tots els aspectes cognitius, però sempre de la mà dels factors emocionals. A través de l’organització dels espais i dels materials, veurem com la nostra acció docent, pot centrar el protagonisme en l’infant, donant un sentit significatiu d’aprenentatge a totes les persones.
Formació asincrònica basada en un espai web on es trobaran les lectures i visualitzacions de vídeos que serviran de base teòrica per a desglossar els aprenentatges competencials dels dos cicles de l’etapa infantil. En l’espai fòrum, es durà a terme els debats que ens ajudaran a construir les propostes pedagògiques per portar a terme en el dia a dia, d’una forma significativa i motivadora per a l’alumnat.
Objectius
- Adquirir eines i recursos per a l’organització dels espais i materials.
- Valorar l’infant com protagonista del seu aprenentatge.
- Establir una relació entre les propostes pedagògiques i el currículum que fomentin l’aprenentatge competencial i significatiu.
Continguts
- El desenvolupament en l’etapa infantil
- Aprenentatge competencial
- Àrees de descoberta i aprenentatge:
Metodologia
L’avaluació del grau d’aprofitament es farà a partir de forma continuada. A cada bloc hi haurà una activitat relacionada amb el contingut del bloc, que caldrà superar. En finalitzar el curs caldrà fer una proposta d’activitat que reculli tot el treballat en els blocs. L’avaluació del grau de satisfacció de l’alumnat es farà a partir del qüestionari d’ACTE de satisfacció del curs amb relació als següents aspectes:
– Valoració de les expectatives de formació i utilitat professional dels coneixements adquirits
– Adequació dels continguts i de les pràctiques del curs.
– Grau de satisfacció i utilitat professional dels coneixements adquirits
– Valoració del grau de dificultat i del temps real de dedicació.
– Valoració de la qualitat d’atenció i rapidesa de resposta per part del professor