Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa

  • ACTE - Facebook
  • ACTE - Twitter
Divendres 16 de Maig del 2025

Impulsa l’aprenentatge de la llengua anglesa amb recursos digitals

, ,

El curs ofereix a les i els docents recursos i estratègies digitals per millorar la motivació, la comprensió i l’expressió oral i escrita en anglès. Adreçat a mestres i professors de llengües, promou la creació de materials personalitzats amb un enfocament pràctic. La formació és virtual i asíncrona, amb activitats de reflexió, col·laboració i experimentació.

Objectius

  • Explorar recursos digitals per millorar l’ensenyament i aprenentatge de la llengua anglesa.
  • Aplicar estratègies digitals per potenciar la comprensió i expressió escrita i oral en anglès.
  • Dissenyar activitats interactives que fomentin la motivació i la participació de l’alumnat.
  • Integrar dinàmiques lúdiques per reforçar l’aprenentatge de la llengua estrangera.

Continguts

  • Estratègies digitals per compartir objectius i activar coneixements previs
  • La interacció i la participació digital (sondejos, imatges, vídeos i àudios).
  • Tècniques per a la lectura digital i multimodal amb hipertextos i infografies (Thinklink, Genially i PDF interactius, Read&Write for Google Chrome)
  • Creació col·laborativa d’escrits amb eines digitals (Miro, Padlet, Chat Simulators)
  • Eines per a la creació d’àudios i la interacció oral adaptats a les necessitats de l’alumnat (Chat GPT Speaking simulator, Play AI, Mizou)
  • Disseny d’instruments d’avaluació digitals (rúbriques digitals, checklists, portfolios, exit tickets, etc) per a l’avaluació formativa.
  • Avaluació multimodal amb àudios, gifs i altres formats interactius com (Kami, ILovePDF)

Metodologia

Es fonamenta en un enfocament pràctic i actiu, basat en l’experimentació directa amb eines digitals i la creació de materials didàctics aplicables a l’aula. Es tracta d’una formació virtual i asíncrona, que permet a cada docent avançar al seu ritme, accedint a continguts i activitats en qualsevol moment. La metodologia combina activitats de descoberta, aplicació, reflexió i col·laboració, tot afavorint l’autonomia i la transferència immediata al context educatiu real.

Avaluació

L’avaluació del curs es basa en la realització de tasques pràctiques per a cada mòdul, com la creació de materials digitals, la participació en fòrums de reflexió i la comparació d’eines educatives. Es promou la col·laboració i la coavaluació entre participants, especialment en activitats com el disseny de jocs i el feedback digital.

Calendari i horari

El curs s’ofereix en modalitat virtual i asíncrona de l’1 al 15 de juliol i de l’1 al 15 d’agost.

Destinataris

Docents de Primària, Secundària i Batxillerat interessats en l’aplicació i integració de recursos digitals en l’ensenyament de la llengua estrangera.

Requisits previs

No es requereixen coneixements previs.

Materials i recursos

Es facilitaran tutorials, guies d’ús i idees per utilitzar i integrar els recursos digitals en les situacions d’aprenentatge de llengua. Les i els participants hauran de disposar d’un ordinador portàtil o tauleta amb accés a Internet. Es treballarà amb la plataforma del Moodle.

Certificació

En finalitzar el curs, s’atorgarà un certificat d’aprofitament als participants que hagin completat el 100% de les activitats proposades.

 

Skills

Posted on

10 abril, 2024

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la base de les dades de navegació dels visitants. Si continues navegant entenem que acceptes el seu ús i, en cas de no acceptar la seva instal·lació, hauràs de visitar l'apartat de Política de Cookies , on trobaràs la forma d'eliminar-les o rebutjar-les. ACEPTAR
Aviso de cookies