El curs ofereix a les i els docents recursos i estratègies digitals per millorar la motivació, la comprensió i l’expressió oral i escrita en anglès. Adreçat a mestres i professors de llengües, promou la creació de materials personalitzats amb un enfocament pràctic. La formació és virtual i asíncrona, amb activitats de reflexió, col·laboració i experimentació.
Objectius
- Explorar recursos digitals per millorar l’ensenyament i aprenentatge de la llengua anglesa.
- Aplicar estratègies digitals per potenciar la comprensió i expressió escrita i oral en anglès.
- Dissenyar activitats interactives que fomentin la motivació i la participació de l’alumnat.
- Integrar dinàmiques lúdiques per reforçar l’aprenentatge de la llengua estrangera.
Continguts
- Estratègies digitals per compartir objectius i activar coneixements previs
- La interacció i la participació digital (sondejos, imatges, vídeos i àudios).
- Tècniques per a la lectura digital i multimodal amb hipertextos i infografies (Thinklink, Genially i PDF interactius, Read&Write for Google Chrome)
- Creació col·laborativa d’escrits amb eines digitals (Miro, Padlet, Chat Simulators)
- Eines per a la creació d’àudios i la interacció oral adaptats a les necessitats de l’alumnat (Chat GPT Speaking simulator, Play AI, Mizou)
- Disseny d’instruments d’avaluació digitals (rúbriques digitals, checklists, portfolios, exit tickets, etc) per a l’avaluació formativa.
- Avaluació multimodal amb àudios, gifs i altres formats interactius com (Kami, ILovePDF)
Metodologia
Es fonamenta en un enfocament pràctic i actiu, basat en l’experimentació directa amb eines digitals i la creació de materials didàctics aplicables a l’aula. Es tracta d’una formació virtual i asíncrona, que permet a cada docent avançar al seu ritme, accedint a continguts i activitats en qualsevol moment. La metodologia combina activitats de descoberta, aplicació, reflexió i col·laboració, tot afavorint l’autonomia i la transferència immediata al context educatiu real.
Avaluació
L’avaluació del curs es basa en la realització de tasques pràctiques per a cada mòdul, com la creació de materials digitals, la participació en fòrums de reflexió i la comparació d’eines educatives. Es promou la col·laboració i la coavaluació entre participants, especialment en activitats com el disseny de jocs i el feedback digital.
Calendari i horari
El curs s’ofereix en modalitat virtual i asíncrona de l’1 al 15 de juliol i de l’1 al 15 d’agost.
Destinataris
Docents de Primària, Secundària i Batxillerat interessats en l’aplicació i integració de recursos digitals en l’ensenyament de la llengua estrangera.
Requisits previs
No es requereixen coneixements previs.
Materials i recursos
Es facilitaran tutorials, guies d’ús i idees per utilitzar i integrar els recursos digitals en les situacions d’aprenentatge de llengua. Les i els participants hauran de disposar d’un ordinador portàtil o tauleta amb accés a Internet. Es treballarà amb la plataforma del Moodle.
Certificació
En finalitzar el curs, s’atorgarà un certificat d’aprofitament als participants que hagin completat el 100% de les activitats proposades.